Home again!

Nu ligger jag här i min säng (en bäddsoffa) och borde verkligen sova. Ska upp och jobba imorgon! Som tur är så börjar jag inte förrän 10, så jag ska nog överleva i vilket fall. Ibland tycker jag inte om att vara en nattmänniska, tro mig. Resan hem gick bra och kvällen har varit lugn och skön! När jag kom hem så gjorde jag och mamma goda mackor och kokade kaffe, sedan satte vi oss med pappsen på altanen och hade det mysigt! Jag gillar det, det lugna med att vara hemma. Det trygga! Jag är så jäkla hemmakär, men det är något som jag ändå är stolt över, även om folk ibland tycker det är konstigt att jag hellre är hemma än går ut. Jag vet att jag är ung och kanske borde vilja leva livet, men för mig så livskvalité i grund och botten min familj. Och slutligen det jag själv VILL göra. (Filosofiskt såhär mitt i natten, I know) Men det är iaf så jag känner. Och så kommer jag förmodligen alltid att känna, oavsett vad folk tycker. Jag är stolt över min familj och det är dom som betyder mest här i världen!

Imorgon blir det jobb mellan 10 och 17, känns helt okej faktiskt. Gillar att jobba den tiden, lite omväxling mot att antingen jobba förmiddag eller eftermiddag som jag normalt gör. Och sen får jag vara i kassan och inte i kiosken, det är toppen eftersom mitt jobb i sommar enbart är i kiosken. Har faktiskt bestämt mig för att inte gnälla så satans mycket över jobbet denna sommar. Hela jag är som en gnällmaskin och någonstans har jag bara insett att jag ju missar poängen! Jag ska vara jäkligt glad över att ha ett jobb, att få möjligheten att tjäna pengar. Och samtidigt så trivs jag väldigt bra på Konsum. Herregud, varför gnäller jag?! Jag sa innan sommaren att jag ville jobba mycket, när jag fick schemat så såg jag att jag hade fått som jag velat, och vad gör jag då? Jo, jag gnäller för att jag måste jobba så mycket. Jag blir uppriktigt trött på mig själv! Ska (försöka) sluta upp med dom här dumheterna och uppskatta saker mer, och om inte annat, acceptera att jag ska jobba och ta det för vad det är. Gnäll gör inte saken bättre! Nej, tänk om och tänk rätt Linda!

Avslutar inlägget med mitt konstverk i Millas hår som jag lyckades åstadkomma igår! Rätt snyggt om jag får säga det själv.





Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0