En jäkligt bra helg!

Fredagen började med att jag var barnvakt till Tim. Han kom hit kl 15 efter dagis och skulle tillbringa några timmar med mig medan Jeanette shoppade loss nere på stan med mamma. Vi pratade, tittade på teve och åt kallkorv! Han är världens snällaste unge, så enkelt är det. "Linda, jag äääälskar dig." Så sa han helt plötsligt och jag smällte. Jag älskar den ungen så jäkla mycket. Känns som att han är mitt eget barn.

Strax efter 18 kom Jeanette och mamma hem. Tim åkte hemåt och jag och mamma åkte ner till hamnmagasinet och invigningen av Kulturbygden. Trots det tråkiga regnvädret så hade jag riktigt trevligt. Det började med att Kristoffer, Thomas och Petronella höll ett tal. Sedan spelade Felix och Benji 4 av sina egna låtar. När det var klart skulle Hervor Sjödin hålla tal och sedan klippa bandet för att inviga Kulturbygden. Sedan var det vernissage inne i magasinet. Jättefina tavlor, foton och även fågelholkar gjorda av pärlplattor. Vid 21 åkte vi hemåt, jag skulle till T och mamma var trött som bara den. Ni är såå duktiga hörrni som har ordnat detta! Har sagt det tusen ggr men jag säger det igen. Imponerande.

Var hos Tobias strax före 22 och då var Jennie, Christer och Alva där. Så jag fick gosa lite med sötnosen. Det gillar jag, är så barnkär! Ibland blir jag alldeles trött på mig själv. Kan inte låta bli att gosa med barn, så är det bara. När dom hade åkt kikade vi på Edge of Darkness med Mel Gibson. En riktigt bra film!

Igår var min första dag att jobba enligt schemat (men fick två dagar förra veckan också). Jobbade mellan 8.30 och 15. Gick bra och jag jobbade ju med Maria, och det gör alltid jobbet roligare. Skönt att ha lite sällskap ute i kiosken! När jag slutade traskade jag hemåt och sedan väntade jag på att T skulle komma. Vi käkade middag här (i Långsele) och sedan åkte vi bort till Magnus och Jeanette. Där blev det kaffe och (bröllops)tårta.

Vid 22 skjutsade mamma bort mig och T till personalfesten hos Märtha. Vi kom dit medan dom hoppade säck och helt plötsligt var jag tvungen att vara med också. Det gick faktiskt bra och jag hade riktigt trevligt! Sedan hamnade vi på altanen under infravärmen. Satt där och drack, pratade och sjöng. Jag tycker verkligen om arbetskompisarna på Konsum. Dom är rätt underbara! Vi kom inte därifrån förrän vid halv 3 på natten efter en toppenkväll.

Och, fick godkänt på den sista hemtentan (rapporten) som jag skrev! Så nu är jag officiellt helt klar med termin 3 på psykologprogrammet. Känns skönt ändå in i hjärtat!!

Måste också bara säga att bröllopet mellan Viktoria och Daniel igår var superfint! Dom är ju så söta, speciellt Viktoria som ser så otroligt kär ut. Det var mysigt att titta på, verkligen. All lycka till er!

Nu ska jag hoppa in i duschen, jobbar eftermiddag idag och började 14.30. Kom och handla!

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0