Ny termin och nya tag!

Jag tänker inte ens börja försvara min dåliga uppdatering, och jag tänker inte säga att det aldrig kommer hända igen, för det kommer det förmodligen att göra! Har bara varit mycket på sistone.

Nu är jag iaf tillbaka i ett snöigt Umeå och har börjat på termin 3. Jag förstår inte vart tiden har tagit vägen! Har gått i över ett år nu och det känns som att det var igår jag började. Nu läser jag sociologi i en hel termin. Det känns rätt okej, trots att det är en avstickare från själva psykologiämnet som jag är intresserad av. Tror dock att det kan bli en intressant kurs och att den blir mer och mer intressant ju längre in på den jag kommer. Hade seminarium igår och jag var jäkligt nervös inför det och var totalt oförberedd, men det gick faktiskt bra till min stora glädje! Nästa seminarium är på tisdag och nu känner jag mig mer pepp inför det.

Och! Vi har ju fått fadderbarn nu. Tänk att jag inte är "yngst" längre! Det är jag, Frida, Sandra, Petra, Silje och Fredrik som är faddrarna och sedan har vi 8 fadderbarn. Hade en väldigt trevlig vecka förra veckan tillsammans med dom. På måndag hade vi fadderfika hos Petra. Vi drack kaffe, te, dricka och fikade frukt med vit choklad (som stoppas i ugnen) och kladdkaka. Det var en toppenkväll minst sagt! I tisdags så hade vi faddermiddag hos Sandra. Vi valde att göra 3 st pajer för att det skulle räcka till 10 st och för att det skulle bli enkelt så. Det blev tacopaj, kycklig- och ruccolapaj och en vegetarisk paj med fetaost och oliver. Lyckat lyckat, minst sagt! Och i onsdags var det dags för psykpub på Origo. En av terminens höjdpunkter på festfronten. Vi slog ihop oss med en annan faddergrupp och träffades för förfest hos Marta. Det var jättetrevligt! Dricka, musik och massa prat. Känns så roligt att få in lite nytt folk och man får en riktig nostalgikänsla, för det känns lite som när man började för 1 år sedan och gick omkring och presenterade sig för alla och berättade om sig själv. Det som dock känns extra skönt är att jag redan känner min klass relativt bra, så jag kan koncentrera mig på att lära känna "barnen", medan de måste lära känna både varandra och oss. Det är tufft och många intryck kan jag säga! Och, jag är ledsen men har inte knäppt några kort alls än så länge under fadderverksamheten. Hoppas på att skärpa till mig till denna vecka!

Måste bara berätta att jag ska på genrepet inför Melodifestivalen den 5 feb i Örnsköldsvik. Mamma ringde och fråga mig idag om jag ville följa med henne, Carina (min gudmor) och hennes dotter. Och självklart ville jag det! Blir så perfekt, för jag skulle ändå hem den helgen! Det ser jag fram emot!

Oj, det känns som att det var så längesen jag skrev här och nu vet jag inte vad tusan det är jag har glömt att berätta. Får ta det allt eftersom då jag kommer på viktiga saker! 

Här kommer lite bilder iaf:


Magnus, här kommer ett kort, bara för dig! :D


Over and out <3

Kommentarer
Postat av: Carola

Det var på tiden gumman, att du uppdaterade oss lite!!

Vad skoj att ni ska på genrepet i Ö-vik, glitter och glamour det passar ju dig, din partypingla ;)

Sakanr dig och hoppas att vi snart ses.



Kram

2010-01-26 @ 17:44:21
URL: http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0