Jäkla snöstorm!

Fy tusan vad det blåser! Och det blåser inte bara, det blåser snö, i ögonen och i öronen och det gör ONT! Det var en bragd att ta sig från skolan och hem. Mascaran ligger inte längre på ögonfransarna, utan under och över ögonen. (Kort kommer) Jag ser inte klok ut på en fläck! Oj oj, jag måste få ut mina aggression mot vädret här i bloggen eftersom jag inte kan göra så mycket åt det när jag väl är ute och går.

Ikväll ska fadderklassen och fadderbarnen på Scharinska och käka pizzabuffé. Jag ber till alla gudar där ute (om det nu finns några), att stormen har lagt sig lite då. Vill inte gärna komma till Scharinska och se ut som jag gör just nu. Som tur är så kan jag ta bussen till Vasaplan och därifrån tar det bara max 10 min att gå. Hoppas på det bästa iaf! Håll alla tummar!

Idag hade vi iaf föreläsning om Integrativa teorier och vi pratade om Giddens och Bourdieu. Vet inte om jag tycker att de är speciellt intressanta gubbar, men Giddens gick iaf att förstå sig på lite bättre. Men, jag måste säga att Bourdieu har börjat vuxit lite i mina ögon. Från början verkade hans teorier helt oförståeliga eftersom jag inte förstod nästan någonting när jag läste hans bok, men nu börjar allt falla på plats. Förstår hur han tänkte och har fått lite större kunskap kring hans teorier. Så det känns väl som att det går framåt. Och, förlåt. Detta måste vara fullständigt ointressant för er som läser. Nu är det slutsnackat om detta!

Ser iaf fram emot kvällen, bortsett från stormen då. Tror att det kommer att bli utomordentligt trevligt :)

Ha en fortsatt bra dag <3


Såhär ser jag ut, precis just nu. Kan bara skratta åt eländet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0