En god kopp kaffe!

Jag känner mig så nöjd med bryggaren som jag fick av Jeanette! Sitter och dricker en kopp kaffe nu och det är första koppen som jag dricker hemma som inte är snabbkaffe. Och vilken skillnad det är! Köpte även Zoega's julkaffe igår, som Ica sålde ut billigare. Smakade på det innan jul och det är så otroligt gott! Har börjat gilla mörkrostat, tycker om den starka smaken och sen är det lite syrlighet, vilket är toppen för min jädrans halsbränna. Så TACK Jeanette! Jag är supernöjd.

Igår var en bra dag! Den började med plugg hos Frida, där vi försökte gå igenom de tre moderna teoretiker som vi läser om just nu, Giddens, Bourdieu och Foucault. Måste säga att dessa tre är mycket mer intressanta än de vi läste om förra veckan. Det är dock inte helt lätt att få någon rätsida på de olika teorierna, långt ifrån lätt. Vi ska titta på vad de säger om aktör kontra struktur, vilka begrepp och empiriska exempel de använder och sedan även förklara vilken av de tre vi tycker förklarar samhället på det bästa sättet. Vi ska även läsa Diagnosens makt och sedan diskutera vilken makt vi som psykologer kommer att ha över våra klienter/patienter när vi en dag kommer att ställa diagnoser. Det kan bli ett intressant seminarium på tisdag! Eller vad tror ni?!

Igår vid halv 7 mötte vi upp några fadderbarn på Ålidhems centrum och begav oss mot Carlshem och Sandra. Halva gänget gick och andra halvan tog bussen. Jag hörde till dom som tog bussen! Det var så förbannat kallt att jag trodde jag skulle dö innan bussen kom. Pust! Väl hos Sandra började förfesten och det var trevligt men rätt lugnt. Det kom många färre "barn" än vad vi hade väntat oss, och till och med faddrarna svek. Men vi hade mysigt iaf. Lyssnade på musik och pratade! Kl 22 tog vi bussen ner till Universum och traskade in på Corona. Det var Mashed Up där igår kväll, men jag tyckte inte att det märktes. När vi kom var det praktiskt taget tomt och jag tror aldrig det blev fullt. Men, trots det, så var det en bra kväll på alla vis!

Nej hörrni, om jag ska försöka läsa lite nu kanske! Lite idag och lite imorgon! Då slipper jag sitta imorgon kväll och ha dödsångest över att jag inte läst. Blir så arg på mig själv när jag lämnar allt till sista dagarna.

Ha en bra lördag!! <3




Bilder från gårdagens bravader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0