^^

Som vanligt så har jag stora bekymmer med att uppdatera bloggen regelbundet! Tänker inte ens be om ursäkt längre, för jag kommer aldrig bättra mig. Har lärt mig det nu! Har i vilket fall som helst inte hänt speciellt mycket häruppe de senaste dagarna! Har avslutat förra kursmomentet iaf, lämnade in hemtentan i fredags så vi får se om jag får godkänt på den! Tror dock att jag skrev rätt bra och känner mig säker på mig själv denna gång! Idag har vi haft kursintro och en föreläsning om Georg Simmel. Detta moment heter Socialpsykologi och handlar om interaktionen mellan individer och grupper i samhället. Så nu börjar vi gå ner mer på individnivå, vilket ju de flesta i klassen är glada över eftersom det är psykologi vi vill läsa. Och psykologi är individorienterat. Så jag tror detta moment kan bli helt okej! Men när denna termin är över kommer vi vara lagomt lessa på alla seminarium. Puh!

Helgen har varit mest stillsam! Var ute i fredags med Frida och Sandra (kusin till Frida, inte klasskompis) ;) Vi hade en liten förfest hos Frida och då var även Sandra och Kristian där men de gick hem en stund innan vi gick ut. Kan ju säga att vi höll på frysa ihjäl när vi skulle gå till Corona. Jag hade bara tunna strumpbyxor och de var säkert -20 och det blåste. Man hade ju ingen känsel i låren när man kom in. Vilken bragd! När vi kom dit var det rätt dåligt med folk men mot slutet av kvällen var det nog nästan fullt! En trevlig kväll, men lite dålig musik och jag var väl inte sådär supertaggad rent allmänt. Gick hem lite innan F & S, och det var skönt!! Lördagen och söndagen blev slappardagar. Kikade på Melodifestivalen på lördag och på söndag låg jag hemma och tittade på OS och Ghost Rider. Wiie ;)

Måste säga att vi har haft ett otroligt OS än så länge! Anja, Marcus, Johan, Charlotte, Anna, Björn! WOW! Det mest minnesvärda för mig är Marcus och Johans guld och brons! Vilket lopp. Det var bara så underbart att se laginsatsen och hur de resterande svenskar hjälpte Johan så bra när han låg därframme och kämpade. Skidåkning på HÖG nivå! Ville bara ge alla grabbar världens största kram!! OCH, Anja är grym! En riktigt idrottskvinna! Tråkigt med Helena, men hon kom ändå tillbaka bra i sista loppet och kom 10:a! Bra jobbat!



Nu ska jag nog försöka sova lite. Kommer inte att gå bra eftersom jag aldrig kan somna i lagom tid! Sover för länge och brukar även sova lite på eftermiddan! Är trött jämt. Måste verkligen börja träna och äta bättre. NU!

Saknar alla därhemma också! Kommer inte åka hem förrän den 5 mars, och då var de en månad sen jag var hemma sist. Kan verka töntigt, men jag är hemmakär och jag saknar familjen efter bara några dagar! Har även haft några tunga dagar på sistone. För mycket tankar blandat med massor av känslor. Ska iaf bli väldigt skönt att komma hem! Älskar er allihopa! Ni vet vilka ni är! <3

Sovgott, för det ska jag (försöka) göra!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0