En produktiv dag!

Jag vaknade strax före 12, eftersom jag hade tvättid och sedan satte jag igång. Hade massor av tvätt, mest handdukar, lakan, påslakan och eftersom det tar sån stor plats i tvättkorgen var det väldigt skönt att få det tvättat. Medan jag väntade på maskinerna så har jag dammsugit, dammtorkat och skurat golven. Och jag kan säga att det såg ut som en svinstia här innan, och då överdriver jag inte. Det var fruktansvärt! För det första hade jag typ 1 veckas disk inne på rummet (fråga mig inte varför), så bara det tog ett bra tag att få undan. Sedan hade jag inte packat upp min resväska sen jag var hemma förra helgen, så var tvungen att ta tag i det. Och för det tredje så var det så mycket damm och äckel på golvet att jag inte kunde gå utan mina crocs. ILLA! Men nu är det fräscht och det luktar gott!

Nu väntar jag bara på att all tvätt ska bli torr i torkskåpet och i torktumlaren, sedan ska jag hoppa in i duschen och gör mig klar inför kvällens bravader. Ska iväg till söta Frida vid 19 och ha lite förfest där. Sedan ska vi iväg på eftersläppet på Läkarvillan, där det har varit läkar/psykolog-sittning ikväll. Tror det kommer att bli en bra kväll!

Gårdagens middag hos Sandra var så mysig. Det började med att jag mötte upp Petra på Ålidhem centrum. Vi handlade det vi behövde till huvudrätten (vi två hade hand om den) och sedan gick vi till Carlshem. När vi kom dit hade Sandra dukat jättefint och det var bara att sätta igång. Som tur var gick det superfort att förbereda middagen och sedan skulle den stå i ugnen i 20 min och då hann vi äta förrätten medan vi väntade. Fredrik hade fixat toast med skagenröra och gravad lax, och det var såå gott! Jag och Petra gjorde en ny rätt som ingen av oss hade provat innan. Började med att bryna strimlad lövbiff, sedan slängde vi ner den i en ugnsform. Efter det hackade vi ner nästan en hel lök och smulade ner gorgonzolaost och vanlig ost. Och sist, en massa grädde. Till det kokade vi tagliatelle. Det blev verkligen jättelyckat! Efterrätten hade vår husmor Sandra gjort. Toblerone-parfait, som var himmelsk!

Efter middagen satt vi och pratade och sedan gick vi mot vardagsrummet och spelade Buzz och Wii. En otroligt lyckad kväll!!


Ser det inte gott ut så säg?!

Ha en bra kväll nu, för det ska jag ha! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0