Dag 6 - Min dag.

Min dag idag har varit väldigt bra! Kom till skolan kl 10 och mötte upp gruppen, dvs, Moses och Marta. Vi planerade kring vårt möte med gruppen som vi handleder. Efter en lång diskussion kände vi oss nöjda och tog lunch. 13.15 satt vi i ett grupprum i Naturvetarhuset och väntade på vår grupp. Mötet gick toppenbra, det absolut bästa hittills. Jag är så otroligt stolt över mig själv och även över Marta och Moses. Vi har verkligen utvecklats i våra ledarroller. Jag känner att jag är helt lugn när jag sitter därinne och det trodde jag aldrig att jag skulle vara i början av detta moment. Det känns så befriande att slippa vara nervös jämt och kunna fokusera på vad som händer i rummet istället. Jag ger mig själv en stor klapp på axeln! För det är jag värd. Sådeså!

Kom hem efter 15 någon gång och bestämde mig för att bara slappa i ett par timmar. Kl 19 var det luciamöte i Beteendevetarhuset. Så jag traskade till skolan åter igen. Vi sjöng och sjöng tills jag hade en riktig whiskey-röst. Det börjar låta riktigt fint nu. Tror att vårt Lucia-tåg kommer uppskattas! På måndag smäller det! Har dock lite ångest över Lucia-linnet. Det är både kort på längden och kort i armarna. Vet inte riktigt hur snyggt det är men vad gör man?! Jag tänker då inte köpa ett linne för att använda det en enda gång! Ska iaf bli väldigt roligt!

Kom hem efter 21 och satte mig direkt och tittade på House, en av mina favoritserier. Och sen har jag mest gjort ingenting. Ska väl snart göra mig klar och lägga mig i sängen. Ska försöka sova i tid, är alltid så trött på onsdagar annars. Vet inte varför, det bara är så. Och det är så sjukt jobbigt att vara trött när man ska ha handledarmöte och verkligen vända ut och in på sig själv och sin insats. Då krävs det hög hjärnaktivitet, vilket jag inte har när jag har sovit i typ 4,5 timme. Skärpning Linda!

---

Den nya kursen verkar så intressant! Hade en superduktig föreläsare igår som har jobbat med grupper i väldigt många år. Han är psykoterapeut och jobbar med strukturell familjeterapi. Han var så lätt att lyssna på, hade pratade väldigt mycket kring sina erfarenheter och gav oss en massa praktiska exempel på hur man som psykolog/psykoterapeut ska hantera olika situationer. Vi fick även göra rollspel, då 3 i gruppen skulle porträttera en familj med problem. Och en av oss skulle då vara terapeuten. Så otroligt svårt, men utmanande och lärorikt! Åh, jag gillar verkligen den här utbildningen just nu. Jag känner hur jag utvecklas mer och mer för varje dag som går!

Godnatt <3


Här har vi min fantastiska grupp! Visst är vi fina?! ;) (Don't kill me Marta!)

Kommentarer
Postat av: Marta

Men guuu Bindis, wtf, lol, lol, lol, omg! Nåväl, jag bjur väl på den dårå.

2010-12-08 @ 08:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0