Dag 10 - Det här hade jag på mig idag.

Åh, vilket spännande inlägg. Eller inte. Idag har jag haft på mig ett par stickade grå leggings, en beige tunika och ett mörkgrått "snöre" i midjan. Roligt va?! ;)

---

Nu sitter jag i soffan med pappsen och tittar på Nyår med Tina på 4an. Har nyss smällt i mig kladdkaka, fick till en supergod. Till och med mamma som inte gillar kladdkaka gillade den! Är dock så mätt så jag får äta lite mer senare ikväll!

Min dag idag har varit sjukt händelselös. Har varit hemma hela dagen och har inte gjort något alls. Rätt skönt faktiskt! Har pendlat mellan datorn, teven och min nya sudoku-bok som jag fick av Karro i julklapp! Hade ju precis löst alla sudokun i mina gamla bok (330 st), så det var perfekt att jag fick en ny. Jag är en sudoku-nörd, det kan jag erkänna! Men jag försöker intala mig själv att jag kommer bli extremt smart av att lösa dom! ;) Eller vad tror ni?

Min jul var supermysig. Dagen började med dopp-i-gryta med familjen. Efter det passade jag och mamma på att slå in de sista julklapparna. När klockan var 15 tittade vi på Kalle Anka, och när det var slut satte vi oss och åt. Jag bara älskar julbord, synd bara att man blir så mätt direkt. I år la jag även in min egen sill, och den blev jättegod! Uppskattades av både farmor och pappa, och pappa tycker inte om sill egentligen. Det anser jag vara ett bra betyg! Efter maten så öppnade vi julklapparna. Det roliga var att pappa fick flest paket och det är inte något som brukar hända ofta. Vi barn brukar generellt få fler. Men han var nöjd! Jag fick iaf pengar, en resväska, smink, en ljuslykta, ett värmebälte till ryggen. Var nog något mer också, men minnet är kort. Julaftonskvällen spenderades hos Magnus och Jeanette med hela tjocka släkten. Min tre kusinbarn fick besök av tomten och alla hundratals (?) paket delades ut. Barnen var lyriska och helt galna. Men det är så roligt att se dom vara så glada! Mina fina kusinbarn - Tim, Lucas och Linnea <3


Här är sötungarna! Bilden är från julafton -08.

På juldagen blev det utgång. Vi hade förfest hos Kattis. Det var jag, Kattis, Karro, Niklas, Jim och Tobias. Vi hade verkligen supertrevligt. Vi spelade ölspel och lyssnade på bra musik! Vid 23 åkte vi ner mot stan och gick in på Hullsta. Det var väldigt mycket mindre folk än vad jag trodde men det var riktigt trevligt. Bra musik och mycket dans!

Nej, nu orkar jag inte skriva så mycket mer!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0