Video Music Awards 2009

Satt uppe alldeles för länge igår och kikade på VMA 2009. Missade dock slutet, för efter kl 4 orkade jag inte se mer. Vill dock säga att det var en fantastisk gala! Hyllningen till Michael Jackson som var själva öppningsnumret var otroligt! Hans syster Janet hade varit med och skapat det och hon avslutade även numret! Det var så fint och Madonna som inledde hela galan med ett tal om Michael var mänsklig och underbar, som jag aldrig sett henne förut. Gå in på mtv.se och titta själva!

Det värsta ögonblicket var när Taylor Swift vann priset för Bästa kvinnliga video och mitt i tacktalet kom Kanye West upp på scenen, tog hennes mic och förklarade att han tyckte att Beyonce borde ha vunnit priset. Hur respektlös kan man vara? Detta var Taylor Swifts första pris och hon fick inte ha sin tid in the spotlight. GRIS, säger jag bara! Man såg hur ledsen hon blev.

Men sedan har vi den alldeles underbara Beyonce, som inte bara gjorde ett fantastiskt framträdande med Single ladies, utan när hon vann pris för Årets bästa video, så gav hon bort sin tid på scenen till Taylor, så att hon skulle få hålla ett riktigt tacktal! Vilken människa! Det får mig bara att älska henne mer.

http://www.mtv.se! Gå in och kika på alla fina ögonblick!


Madonna under sitt tal till Michael Jackson!


Tribute to the King of Pop, med Janet Jackson i spetsen!


Den där stunden vi alla vill glömma! Kanye & Taylor.


Här låter Beyonce Taylor få hålla sitt tal!


Nu ska jag strax iväg och möta upp Sandra och Frida. Vi tänkte sätta oss i Beteendevetarhuset och plugga lite. Känns bra, eftersom jag verkligen ha läst alldeles för lite.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0