Jysk > Skola > Strömpilen

Kan ju börja att berätta om gårdagen! Det hela började kl kvart i 8 då jag mötte upp Frida och Sandra för att gå till Beteendevetarhuset för en gruppövning. När vi kom dit fick vi sätta oss två och två vid en dator och det blev jag och Sandra som jobbade ihop. Vi fick en cd-skiva med ett program där man kunde se hjärnan i 3D åt alla olika håll! Sen fick vi till uppgift att hitta olika delar, vilket kanske låter lättare än vad det faktiskt är. Man kände när man var klar att man har en del att lära till tentan! Men det ska nog gå bra.

När vi var klara satte vi oss och tog en kopp kaffe och höll nästan på att somna på bänkarna hela bunten! Så vi bestämde oss för att dra till Strömpilen. Vi behövde gå på bolaget eftersom vi skulle på psykpub igår kväll (berättar snart mer om det). Sen gick vi på Ica Maxi och även på Elgiganten. Vid 12 var vi klara där! Så jag skjutsade hem Sandra och jag och Frida åkte till Ålidhem!

Ett par timmar senare när jag ligger och bara tar det lugnt i min säng och kikar på teve så ringer Frida. Då är hon och Petra uppe på Ersboda och Jysk! Tydligen skulle Petra köpa ett barbord och 4 stolar, vilka dom trodde att dom kunde ta på bussen i en liten dragväska. Hon i kassan hade tittat på dom som att dom inte var helt kloka! Så då ringde hon räddaren i nöden som fick åka till Ersboda och hämta dom! Och jag kan ju säga att bilen blev full! Så ni kan ju tänka er storleken på kartongerna. Sen köpte även Frida en stor spegel, så det var tur dom hade mig denna gång faktiskt! Det blev så trångt att Frida och Petra fick sitta båda två i passagerarsätet! Ja, jag fick ju skratta lite iaf! Sötnosar.

Vid 19 så var jag borta hos Frida igen för att dricka lite. Och egentligen var vi inte sådär jättesugna på att gå ut så vi ville ha en lugn kväll, vilket det blev! Det var jag, Frida, Petra, Erik, Silje och Moses. Så vi satt mest och lyssnade på musik och pratade. Vid 22 gick vi mot psykpuben (Origo) och när vi kom fram kände vi direkt att det var kört! Kön var lååång och vi insåg att vi hade gått alldeles för sent. Hade vi kommit innan 22 hade vi kommit in direkt, för då var det insläpp för enbart psykologstudenter, men är man klantig så är man! Så vi traskade hemåt igen och var ändå nöjda över en trevlig men tidig kväll!

Nu ska jag diska bort till glas och muggar här och sen ska jag åka till Carlshem och hämta upp Moses, som ville följa med upp till Jysk. Hoppas verkligen jag gör några fynd!
Och efter jysk blir det skola för hela slanten, med en 3 timmars föreläsning om Nervcellskommunikation! Men det blir nog intressant, vi har en bra lärare.

Ha en bra dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0