Idol, Wii & Singstar!

Idag har det varit en sån dag som man trodde skulle bli helt medioker men som blev toppen! Vaknade 10, Silje kom hit kring 11 och jag hjälpte henne att bära över spegeln till sig. Där bjöd hon på te och vi satt och surrade en massa. Eftersom jag skulle möta Frida och Sandra 12.50 var jag tvungen att gå efter nån timme och jag begav  mig hemåt för att packa väskan. Mötte upp tjejerna, gick till skolan och genomled vår 3-timmars föreläsning som idag var otroligt svår. Vår lärare är otroligt duktig och pedagogisk men ibland är det bara svårt att hänga med honom. Han pratar fort och han pratar om allt runt omkring själva ämnet, som kanske någonstans har nått att göra med själva ämnet, men för oss är det helt orelevant. Tror att han är så mån om att lära oss allt han kan, så ibland spårar det bara ur! Men jag hoppas jag får rätsida på det imorgon efter gruppföreläsningen där han kommer gå igenom allt igen.

Kl 16 var vi klara och traskade hemöver. Söta Sandra bjöd hem oss på middag innan vi skiljdes åt och jag följde med Frida till Johnny. Hon skulle nämligen kika på ett nattduksbord/hutch som han hade stående som var vit, vilket är Fridas färg. Och när vi väl kom dit så började vi prata om Fridas onda rygg och Johnny skulle självklart massera henne! Så där satt jag och tittade på när Frida skrek av smärta och Johnny sa åt henne att slappna av. En rolig syn efter ett litet tag! Och där fastande vi ett bra tag och tillslut kollade jag på klockan och insåg att vi skulle vara hos Sandra om en halvtimme. Så det var bara att bege oss! Som tur var kom vi tidigt till middag så det gick så bra ändå!

Och Sandra hade lagat SÅ god mat! Det var laxfileér, örtrostade potatisar och en sås på creme fraiche, lime och chilisås. Jag kan bara säga en sak; sådan lyxig mat äter vi inte ofta häruppe i student-Umeå. Så vi var hur tacksamma som helst! Lagom till klockan 20 hade vi ätit färdigt och diskat undan. Och då började Idol! Mitt älskade Idol, som idag var i just Umeå, vilket var extra kul!

När det var slut började vi plocka fram lite spel, först blev det Wii där vi provade på lite olika grenar och sedan Wii Fit, där alla tre gjorde en Body Check eller vad det nu heter. Efter det, när vi hade fått reda på vår vikt, vårt BMI och vår ålder enligt Wii, så bestämde vi oss! Vi ska tävla i viktnedgång. Låter lite töntigt men det är nog enda sättet att vi ska kunna tappa några kilon. Så fram till jul är det en stenhård kamp mellan oss! 10 kg vill jag ner och jag hoppas jag kan lyckas med det.



Efter Wii blev det Singstar, som vi älskar. Är alltid lika roligt och vi kan sitta i evigheter, bara vi tre och bara sjunga! När klockan närmade sig 12 var vi tvungna att packa ihop och bege oss hemåt. Så nu sitter jag här, efter att ha gått igenom den mörka jäkla skogen från Carlshem och hit. Tur jag hade Frida med mig, hade förmodligen jagat upp mig själv så mycket annars att jag hade dött efter vägen. Pust!



Nu blir det sängen! Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0