Idol-kväll hos söta Frida!

Kom alldeles nyss hem från Frida, såhär lagomt mitt i natten. Har precis druckit ett glas äppeljuice så nu är jag redo att blogga! Dagen har varit sådär halvbra, dvs, första halvan var trist och andra toppen! Sov alldeles för länge, sen låg jag bara på rygg och kollade på teve halva dagen, men halv 4 mötte jag upp Frida vid Ålidhems centrum och vi traskade bort till Strömpilen. Det var sååå varmt ute och svetten bara rann så vi hade svårt att förstå hur vi skulle överleva hemfärden med Ica Maxi-påsar i händerna. När vi hade gått en stund inne på Ica så ringde Sandra, som en gåva från himlen. Hon och Kristian var på väg dit och eftersom dom är världens snällaste så skjutsade dom hem oss till Ålidhem! Vad hade vi gjort utan dom? <3

När vi kom till Ålidhem så traskade vi åt varsitt håll och bestämde att vi skulle komma till Frida vid halv 9 för att se på Idol. Jag fixade lite mat, kikade lite på teve (som vanligt) och satt vid datorn. Sen glömde jag helt bort tiden mitt i allt teve-tittande och jag kollade på klockan och insåg att den var 20.37. Så det var bara att skynda bort till Frida för att inte missa början på Idol. Där hade hon tänt massvis med ljus och dukat upp med diverse bakverk (som vi hade inhandlat på Ica). Det värsta var att jag hade ätit alldeles för mycket naturgodis hemma så jag var proppmätt. Men en och en annan bulle fick jag allt i mig! Sen drack vi te och bara myste. Jag säger bara en sak: IKSU hela nästa vecka! Jag känner mig som ett svullo! USCH!
Men, kvällen var toppen och jag älskar Umeå som mest när man bara kan hitta på saker hur som helst och vara vakna sent eftersom man ibland har turen att början kl 13 dagen efter! Och jag gillar mina tjejer. :)

Och en annan glad nyhet, har kanske, med betoning på kanske, fått ett jobb här i Umeå. Skriver mer om det när jag har vet hur allt ligger till! Men det skulle vara så bra med extra pengar varje månad!

Nu blir det nog sängen, ska försöka att inte sova bort hela dagen imorgon! Men förmodligen blir det så ändå! Suck.

Godnatt <3


Imorgon 20.30 ska vi se G-force i 3D. Ska bli spännande ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Ser att Tobias kommer upp på din födelsedag, kul. Då kanske han bjuder ut dig på en fin middag, det är du värd. Blev lite nyfiken när jag läste om att du eventuellt har fått jobb.Har du varit in till Maria? Jag slår dig en signal under kvällen. Kram mamma

2009-09-10 @ 15:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0