Fikakväll hos Sandra!

Kom hem för ungefär en timme sen nu! Har varit borta hela dagen, eller kanske inte hela dagen men sedan vi började skolan kl 13! Kan börja att berätta lite om dagen, som har varit intressant! Vår nya kurs biologisk psykologi är väldigt olik de andra kurserna vi har haft. Denna är långt ifrån vad man tänker på när man hör ordet psykologi! Vi ska lära oss om hjärnans uppbyggnad, om nervcellskommunikation, om våra sinnen och vägen mellan att ex. vårt öga utsätts för ett stimuli och tills dess att vår hjärna har bearbetat informationen och vi faktiskt får en bild av det vi ser! Det är mycket att trycka in i huvudet, tro mig! Vi fick även veta att vi får alla tentafrågor på våra föreläsningar och att vi ska använda föreläsningarna för att svara på dom! Och sen är det bara att memorera! Det kan låta bättre än vad det är, för tydligen så kunde svaren på varje fråga bli mellan 3-4 A4:an! Underbart. Eller.. skrivkramp! Men jag ska försöka och göra mitt bästa.

Efter skolan så följde jag med Sandra hem! Vi fixade tacos och när vi hade ätit klart var det bara att sätta igång med bakningen! Sandra skulle nämligen ha fikakväll på sin übermysiga balkong! Så, vi bakade någon form av snoddas med vitchoklad i och en glasyr gjord på grädde, sirap, och 400 g mörk choklad! Vilken grej. Sååå jäkla gott. Receptet kommer från Lailas bok A piece of cake, som är en helt underbar bak-bok! Vid 20 började folket droppa in, vi blev hela 8 st på balkongen. Och vi tände massor med ljus och satt där och drack kaffe, fikade och hade trevligt! Skulle aldrig ha kunnat fått en bättre klass!

Ska väl berätta lite om gårdagen också, vilket jag hade kunnat gjort tidigare om jag hade orkat blogga oftare! Ska försöka skärpa mig faktiskt. Iaf, vi möttes kl 12 på Ålidhems centrum, jag, Frida och Sandra. Och sen började vi vandra mot stan! Där skulle vi möta upp Silje och Petra! Nån halvtimme senare var vi där och vi började med att kika runt på massa skor, några gick in på Hemtex, jag hittade ett par superfina (supersköna) jeansleggings på Gina och dagen slutade med en mys-fika på Café Station. Det var en otroligt bra första dag i Umeå med mina damer!

Imorgon har vi gruppövningar! Det enda som står på schemat. Hamnade egentligen i grupp 3 som började kl 13 men ska klämma in mig i grupp 1 istället som börjar 8 på morgonen! Det är lika bra att få det överstökat. Och efter gruppövningen tänkte vi försöka sätta oss ner och skriva ner någon slags ordlista på alla olika delar i hjärnan! Ni förstår inte hur mycket det är att komma ihåg, alla dessa ord. Lobar, och hjärnbark och diverse latinska namn på allt och ingenting! Hoppas vi får någon ordning på det imorgon!

Och när plugget är klart bär det av mot bolaget och senare blir det förfest och psykpub! På en onsdag, jag vet! Men jag bestämmer inte när psykpubarna är! Och jag är alltid lugn, så det ska gå bra! Ser iaf fram emot det.

Nej, nu ska sminket tas bort, tänderna borstas och sen ska jag hoppa i säng!

Godnatt <3


Mitt underbara Tim & en bättre bild på mitt hår!


Här kommer en bild speciellt till mamma, som har tjatat om att jag måste sätta upp "duschhyllan"! Det blev jättebra och nu slipper jag ha schampoot och allt stående på golvet! Tack mamma!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej! Hoppas du har det bra i Umeå! Vi ses på lördag! Kram från oss

2009-09-02 @ 23:01:50
URL: http://5september.weddingannouncer.com
Postat av: Mamma

Gud så bra det blev. Ser väldigt ordentligt ut nu mot tidigare. Du är duktig gumman.

2009-09-10 @ 15:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0