En underbar födelsedag!

Fyllde ju som sagt år i fredags och dagen började lite sådär trist med tvätt och städ men den slutade helt perfekt! Vid 16, efter vår minst sagt övernaturligt tråkiga föreläsning, så kom Tobias upp hit, min älskling. Det var så skönt att få se honom igen, hade saknat honom mycket! Vi gick ut och käkade mat och sen strax före 7 mötte vi upp Frida, Petra, Erik och Silje och började traska mot Carlshem och Sandra. Strax efter vi kom dit så dök Moses och Klas upp och sen dukade vi fram tårta, rulltårta och dricka. Efter det blev det presentutdelning i köket. Fick massor med jättefina saker! Av Sandra fick jag en tillbringare och 4 glas från Boda Nova, Blossom hette själva mönstret och dom var hur snygga som helst! Frida hade snickrat ihop ett underbart kollage av bilder på både oss och många andra i klassen. Av Moses fick jag ett jättefint flätat silverarmband och Petra och Erik hade köpt te, "Höstsymfoni" hette det.



Hemifrån fick jag lakan, ett sängöverdrag, en stekpanna, ett köksset med bland annat en slev och en visp, en mus till datorn, pengar, en duvemo-mössa (http://www.duvemo.bloggagratis.se) och en hårtork (ska köpa den själv här uppe i Umeå och sen få pengar av mamma). 

Åter till kvällen, det var en helt perfekt kväll. Underbara människor, lite lagomt med alkohol och Buzz och Singstar! TACK!

Igår så sov vi länge, och efter det satt vi här hemma och bara slappade i ett par timmar. Vid halv 16 gick vi mot Lindellhallen för att ta en fika och när vi hade gjort det så gick vi hela vägen till stan. Vid 17 var vi inne på Bishop Arms, där vi skulle äta. Mamma hade fått rabattkuponger för att äta där så vi utnyttjade självklart dom. Tobias åt entrecote och jag tog pasta. Maten var jättebra, så dit kommer vi absolut gå fler gånger! 
När vi hade ätit klart så gick vi till Hemmakväll och hyrde två filmer. Den ena blev De halvt dolda och den andra Gran Torino. Och när vi hade kommit till Ålidhem gick vi in och handlade lite gotta och sen bar det av hemåt. Igår tittade vi på De halvt dolda. Tobias hade sett de två första avsnitten och jag hade sett 3 avsnitt, så ingen av oss hade sett det sista. Och självklart var jag tvungen att göra det eftersom Kristoffer är med i serien. Och hörrni, den är sååå bra! Se den!



Idag så har vi hälsat på Sandra en sväng, vi drack lite kaffe och sen kom vi på att vi skulle spela lite Wii Fit. Vid 15 kom vi därifrån och vi åkte till Ica Maxi för att shoppa lite. Väl hemma gjorde vi mat, och nu sitter vi här på rummet. Tobias kikar på sport och jag sitter här och nördar. Ikväll kl 19 ska vi till Sandra och Kristian och se film och spela lite tv-spel. Så det kommer bli en bra kväll! 

<3
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Wow vad fin du blev i mössan. Tyckte färgerna var dina!



Kram

2009-09-20 @ 20:22:42
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se
Postat av: Mamma

Hej gumman! Vilka presenter du fick, mössan från Carola var skitsnygg och passar dig verkligen. Verkar som du har det väldigt bra där uppe och många fina vänner. Pricken över i var väl att din Tobias kom upp.

Inte visste jag att man kunde hyra "De halvt dolda". Jag skulle kunna se om den serien flera gånger, så bra var den. Ha nu en fortsatt trevlig helg och njut av ledigheten. Kram mamma

2009-09-20 @ 22:14:25
Postat av: Linda

Tack Carola, ska använda mössan varenda dag i vinter nu ;)



Hej mamma! Ja, fick såå bra presenter. Är toppennöjd! Och ja, du får hyra filmen du också. Varken jag eller Tobias hade ju sett sista avsnittet så vi var tvungna att se det :) Saknar er därhemma supermycket! KRAMAR

2009-09-22 @ 00:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0