Home, sweet home

Har varit dålig uppdatering på sistone, jag vet. Beror på att jag är hemma och när jag är det så har jag ofta andra saker för mig! Så enkelt är det.

Dagen har varit himla bra! Sov ut, klev upp och käkade frukost ensam framför teven. Vid 13 tog jag barnvagnen och gick bort på dagis och hämtade Tim. Han blev superglad när jag kom och det värmde! Saknar honom alltid så grymt mycket när jag är uppe i Umeå. Och nu var det 4 veckor sedan jag var hemma. Så vi gick, och han surrade så jag fick alldeles ont i öronen och tillslut hamnade vi på Konsum. Han fick välja något gott och valde ett 3-pack Kinderägg. Och till det fick han en cola, som han älskar. När vi kom till kassan fick han även en klubba av snälla Marina! Vi traskade hemåt och direkt när vi kom innanför dörren drog han av sig kläderna (han älskar att vara naken) och jag fick sätta på Playhouse Disney. Så där satt vi och tittade på diverse program, Lazy Town, Musses klubbhus, Små Einsteins och Nalle Puh. Söta program men alltså, i längden så håller man på att få ett psykbryt som vuxen. Men huvudsaken är väl att han gillar det!

Vid halv 18 åkte hem med sötisen och Jeanette skulle bjuda oss (mig och Tobias) på hemmagjord pizza. Så himla gott! Och mättsamt! Strax före 20 åkte vi hem igen lagomt till Idol. Vet inte vad jag tyckte om kvällen Idol egentligen, inga extremt bra framträdanden! Men gillar Mariette, Tove, Karolina, Calle, Erik (trots det lite krystade framträdandet ikväll) och Erika. Rabih är ursöt, men måste öva bort sina konstiga avslut på alla meningar. Och Camilla, underbar tjej är jag övertygad om, men oj vilket misslyckande och avskyr hennes engelska uttal. Kan iaf bara undra vem som ska åka ut. Tror antingen Camilla eller Nicklas.



Och var det någon som såg Inlåst igår. Jag har svårt att säga vad jag tycker om programmet i sig, men jag tycker att killarnas livsöden är så sorgliga. Det är så lätt att bara döma när unga killar begår grova brott, men det finns så fruktansvärt mycket bakom deras yta. Så j*vla mycket sorg och oftast grymt mycket våldsamma upplevelser. Det flesta har ingen trygg punkt, inga förebilder, otrygga hemförhållanden. Ni skulle bara veta vad det gör med ett barn! För de är faktiskt bara barn. Har fått en sådan förståelse för människor som hamnat snett i livet sedan jag började läsa psykologi. Jag förstår att allt inte handlar om val, utan det gick väldigt fel någonstans, tidigt, när dom inte hade makt eller förstånd att själva välja. Det är bara tragiskt!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0