gaah

Jag trivs inge bra i detta kalla jäkla Umeå just nu. Önskar jag kunde åka hem och vara hemma till efter jul. Suck! Kom iaf nästan nyss hem från IKSU. Körde rygg med Gustav medan Frida sprang på löpbandet. Var segt idag, tror jag börjar bli förkyld men jag hoppas verkligen att det ger sig. Det sista jag vill nu är att bli sjuk! Ska ju ta med mig Frida hem till Långsele i helgen. Nej tack, ingen förkylning! Ska försöka knarka vitaminer och se om de kan hjälpa.

Dagen har varit bra faktiskt. Vi hade minneslab idag mellan 13-17, och det var himla lärorikt och kul. Vi skulle göra som ett litet mini-forskningsprojekt. Vi fick gå runt och hitta försökspersoner som skulle göra minnestest bestående av 16 ord, både abstrakta och konkreta. Vissa av personerna fick samtidigt utsättas för ett störningsmoment medan de försökte komma ihåg orden. Det var iaf så min grupp gjorde och det var som sagt väldigt lärorikt. Vi kommer ju måste göra liknande "forskningsprojekt" i framtiden. Skriva rapporter om hypoteser, metoder och slutsatser. Så det var toppen!

Och igår hade vi en föreläsning som jag helst nog hade sluppit haft. Orkar inte ens lägga ner energi på att skriva om den! Kan ju bara säga en sak, denna kurs är en kurs från helvetet. Inget går som det ska, men nu har man på något sätt slutat oroa sig så mycket. Tentan är om 1 vecka och 2 dagar, men jag tänker inte stressa upp mig.

Efter föreläsningen så följde Frida med mig till blodcentralen. Jag gav blod för andra gången och det gick bra! Gillar inte nålen men jag hade förberett mig mentalt innan så jag var inte alls nervös. Känns bara så bra efteråt!



Senare på kvällen traskade jag bort till Frida. Där var det fullt hus, jag, Frida, Gustav, Christel och en kompis till henne. Vi åt popcorn och glass. Frida har inget bra inflytande på mig ;) Sen kollade vi på sista avsnittet av Svenska Hollywoodfruar. Synd att det är slut nu, det var ju grymt underhållande! När alla hade gått till sitt så var jag kvar en stund. Jag och Frida satt på sängen och pratade. Tycker om våra samtal som vi har, vi är verkligen på samma nivå när man tar bort allt det ytliga och alla fasader. Normalt är hon så olik mig som det bara går att vara men när vi är själva så är hon så lugn och sansad och vi passar som handen i handsken! <3


Mitt hjärta! Min gullunge! Som jag avgudar honom, finns inte ord att beskriva det. <3

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0