Ett nattligt inlägg

Kom nästan alldeles nyss hem från Erik (Fridas kusins pojkvän). Det var jag, Frida, Sandra, Christian, Silje & hennes pojkvän Viktor och en massa tandläkare. En lugn kväll iaf, vilket känns himla skönt! Har bara varit så skönt nu i eftermiddag då jag har kunnat släppt allt med tentan och bara tänka framåt. Jag tror inte att jag klarade den men det är helt okej. Jag förtjänar att få göra om den och samtidigt känner jag att jag faktiskt vill göra om den för att kunna lära mig mer om kognitiv psykologi. Det är ju en fördel om vi faktiskt lär oss det vi ska lära oss. Gillar inte allt med ytlig inlärning som man höll på med på gymnasiet. Detta är lite mer seriöst! Men, som sagt, för stunden och tills vi får tentaresultatet så har jag släppt det.

Efter tentan åkte jag, Frida och Sandra in till stan i pissregnet. Vi hittade en kinarestaurang och käkade lunchbuffé. Det var nog inte det godaste jag har ätit men det satt fint! Efter det traskade vi runt en sväng inne på H&M och sen vidare till systemet för att inhandla kvällens drycker. Och innan vi var klara hade vi alla blivit så himla trötta! Man känner verkligen av att man har varit stressad och sen har min förkylning tärt på krafterna också. Som tur är så har jag snart blivit av med den!

Morgondagen ska bli trevlig! Ska möta upp min gamla gymnasielärare Niklas på universitetet och han ska intervjua mig. Sedan ska intervjun läggas ut på Samhällsprogrammets hemsida, så det känns himla kul. Vill gärna berätta om hur bra samhällsprogrammet faktiskt är, om man som jag, vill läsa vidare och ha en bred utbildning i bagaget. Och sen ska det bli trevligt nog att få träffa Niklas, tyckte alltid om honom och han var alltid den som peppade mig och försökte intala mig om att jag faktiskt kommer att komma in på psykologprogrammet. Något som jag själv var övertygad om att jag INTE skulle göra. Så jag kommer alltid känna tacksamhet när jag tänker på honom!

Nu ska jag iaf försöka sova, trots en hungrig mage. Jag åt, dumt nog, ingen middag idag. Var så mätt efter lunchen men nu senare på kvällen så kände jag att jag höll på dö. Så jag tryckte i mig lite chips och dip, men det hjälpte ju VÄLDIGT mycket, eller inte.

Sovgott vänner <3

Saknar alla hemma, som ni säkert redan vet! Längtar tills nästa helg!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejhej :)

Jo jag känner igen dig :)

Ja hon är ju världens finaste!

Helt underbar :)

Tack !!

2009-10-18 @ 19:06:06
URL: http://JohannaAslund.bloggagratis.se
Postat av: Lars

Kinakrubb som är så gott! .........smaskens :)

2009-10-20 @ 20:39:13
URL: http://bellvalling.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0