en underbar helg!

Förlåt för grymt dålig uppdatering! Men så blir det när man har ett fullspäckat schema hemma! I helgen tog jag med mig Frida hem till Långsele och vi har haft det så himla bra. På fredagen kom vi hem vid 19-tiden och då hade mamma tänt massa levande ljus överallt och vi drack kaffe. Sedan började Idol och vi satt hela familjen minus mina bröder och tittade. Kvällen fortsatte med prat och sedan gick vi ner i källaren och provade pappas blåsrör. Det gillade Frida skarpt och duktig var hon också! Efter det åt vi lite nattmat i form av smördeg med köttfärs i ugn. Pappas egen specialitét! Så gott.

Vi kom i säng sent men var tvungna att tvinga upp oss kl 10 på lördagen. Vid 11 skulle vi vara hos Patrik, Annelie och lilla Etna. Det slutade med att vi kom dit halv 12. Etna var sötare än någonsin och fyllde hela 1 år i fredags. Så vi fick kaffe, tårta och bullar.
Vi åkte därifrån strax efter 13 och direkt till marknaden. Där gick vi omkring i nån timme och kikade. Var väl ingen höjdare, men samtidigt så visste jag ju om det. Det är ju samma sak varje år! Men jag hittade iaf en tröja till söta Tim.

När vi kom hem så hann jag bara lämna av Tobias och sedan fick jag och Frida åka och hämta upp Magnus, Jeanette och Tim. Han var så söt när vi kom och frågade Frida, som aldrig träffat honom om hon kände igen han!? Och det gjorde hon självklart från alla kort som jag har visat. Har pratat så mycket om Timmen att hon praktiskt taget kände honom innan hon träffade sötnosen! Väl hemma så hann vi busa lite, kolla på teve och prata och sen var det dags för middag. Pappa hade gjort hasselbackspotatis, biffar och champinjonstuvning. Underbart gott!

Efter middagen gjorde vi oss klara för fest i Helgum, närmare bestämt hos Niklas i Husnäs. Finns inte så mycket att säga om kvällen förutom att det var supertrevligt! Vi satt och drack och umgicks och Frida hade jättekul, vilket kändes så skönt! Det var helt enkelt en lyckad kväll. Och vi 3-tiden var vi hemma i sängen och försökte sova.
Igår sov vi lääänge, närmare bestämt till 12. Strax efter det kom bror och Mattias och knackade på dörren och efter någon timme kom Jörgen och Erika förbi. Och eftersom Jörgen hade lovat att bjuda hela gänget på pizza så gjorde han det! Så snäll den mannen! När pizzorna väl kom så åkte vi alla upp till Niklas och käkade där. Ljuvligt!

Vid halv 3 var vi hemma i Långsele! Det blev några lugna sista timmar hemma. Vi såg på en film, Skeleton Key och bara slappade. Och det bästa utav allt, vi slapp ta bussen upp till Umeå igen. Malin kunde låna (snälla) Niklas bil så vi åkte vid halv 8 och kom fram samma tid som bussen iaf. Toppen!

Nu ska jag gå och hänga tvätten! Och vid 12 ska jag vara i skolan för en samling med min grupp, inför projektarbetet vi ska göra. Efter det blir det föreläsning!

<3


Alla sötnosarna! Frida, bror, Kattis, Tobias och jag. Och den andra kortet är så fint så jag var bara tvungen att lägga ut det! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0