dagis = huvudvärk



Jag som trodde att jag var så van vid barn. Jag misstog mig! Jag är ringrostig som bara den. Brukar ju tycka det är så lättsamt att vara på dagis men nej ni, det är slitsamt. Och ändå är vi bara där kring 4 timmar varje dag. Idag var iaf en bra dag, hann med en hel del och vår handledare kom och bedömde oss i vårt möte med barnen och jag fick godkänt. Så bättre än så kan det ju inte bli! Men som sagt, huvudvärk. Det är så otroligt jobbigt med de barn som så gärna vill att man ska vara med och leka. För egentligen så är tanken att vi inte ska blanda oss i leken så mycket, utan hålla oss lite utanför. Och det är så svårt när man är van att alltid leka med barnen. "Snälla fröken, jag vill leka med dig." Vet inte hur många gånger jag hörde det idag. Och det är så svårt att säga ifrån! Söta barn, men det blir så jobbigt efter ett tag. Nu är det iaf bara två dagar kvar och sen blir det rapportskrivning hela dagarna. Vet inte om det är så mycket roligare men! Pust.

När jag kom hem var jag helt slut, men jag bestämde mig för att gå på Coop direkt. För lägger jag mig på sängen så somnar jag bara. Handlade lite så jag skulle ha nån middag och frukt! Känner mig helt tom utan frukt! Men vilket pissväder det är! Usch. Imorse regnade det, när vi gick hem från dagis regnade det och det är bara så jäkla tråkigt. Tyckte det var så skönt när snön började komma i förrgår, men den låg ju kvar länge.. eller inte. Aja, jag hoppas på minusgrader så vi slipper regnet, det är pest.

Bestämde idag med bror att han ska komma upp första helgen i december. Ska bli roligt! Vill gärna att han träffar klassen och sen ska jag väl visa honom Umeå. Och jag är alltid glad över sällskap, speciellt när det är nån från familjen. Man saknar dom så mycket häruppe! <3

Nu blir det sängen för mig. Imorgon ska jag vara på dagis kl 10. En till fullspäckad halvdag!

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0