myshelg med tobias!

Igår kom min prins upp till mig i Ume! Har saknat honom massor och det var så skönt att få träffa honom. Han hann knappt innanför dörren förrän vi skulle till Sandra och Kristian och fika muffins och dricka kaffe. Sandra gjorde världens godaste American Cupcakes i onsdags då vi hade Disney-kväll och hon hade kvar några stycken som vi skulle äta upp igår. Och inte nog med det, hon bakade fler. I onsdags gjorde hon cupcakes med chokladsmak och igår med hallonsmak! Helt ljuvliga. Oslagbara. Vi hade det väldigt mysigt ute på deras enorma balkong i solen! Det var så varmt att jag till och med brände mig, underbara vår!

Senare hyrde vi Twilight, som varken jag eller Tobias hade sett och som vi verkligen ville se och hade en liten filmkväll! Vilken underbar film! Finns nog inga ord som kan beskriva den. Den kommer jag att se fler gånger och jag längtar redan tills nästa kommer ut!



Dagen har varit toppen, med massor av sol, pussar och värme! Efter mitt seminarium på förmiddagen åkte vi in till stan och käkade lite lunch och efter det satte vi oss ute och tog en mjukglass! För att sedan fördriva lite tid gick vi runt lite och kikade, tvingade med Tobias på både en och två skoaffärer! Och han vänjer sig aldrig. Men han överlevde denna gång med! När vi var klara på stan åkte vi hemåt och efter en kort power-nap lagade vi lite middag!

Och nu till dagens höjdpunkt! Vi kom precis hem från bion. Har varit och sett Änglar och demoner, en filmatisering av Dan Brown fantastiska bok. Och jag måste säga, att jag blev smått besviken. Filmer lever sällan upp till böckerna dom är baserade på, och detta var inget undantag. Men samtidigt förstår jag att hela den boken, med all information och alla mysterier, inte kan få plats i en film i lagom längd! Så jag är nog rätt nöjd ändå! Haft en mysig kväll med T, och då känns ju allt bra i vilket fall!

Kvällen fortsätter med en kall 3.5a och massa mys framför teven!

Imorgon hoppas jag på en solig dag, så vi kan ta en filt och sätta oss ute i gräset! Och senare ska vi möta upp Hasse och Camilla för middag och en/flera öl på stan. Trevligt trevligt!

Godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!

Du ser ut att må så bra med ditt liv i Umeå och det värmer mitt modershjärta. Ser fram emot att hälsa på dig. Nu är det bara två dagar kvar tills jag ska åka upp, ska bli kul att tillbringa några dagar hos dig och sen att du kommer hem. Sitter just nu och lyssnar på låtar från melodifestivalen, pappa har lagt sig (han jobbar imorgon) samtidigt som jag tvättar kläder. Ska snart gå och koja. Ha en mysig helg med Tobias. Vi ses snart. Älskar dig. Mamma

2009-05-16 @ 00:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0