En lång dag i Ume!

Vilken dag det har varit! Hade föreläsningar mellan 10-12 och efter det satt jag med Frida, Sandra, Sandra och Moses och klockan hann bli närmare 14 innan jag var hemma. Det gick bara en liten stund efter att jag hade kommit innanför dörren innan jag och mamma gick bort mot centrum för att fika lite kaffe och kaka! När vi var klara där fastnade vi i händerna på några filurer från Telenor som lurade på mamma ett abonnemang och en ny telefon som hon fick på köpet! jag avböjde snällt och sa att jag skulle fundera! Ska fixa ett telia-abonnemang istället.

Efter massa surr om avtal, mobiler och bindningstider så släppte filurerna äntligen oss och vi gick mot bussen! Mamma ville att vi skulle åka upp till Willy's på Ersboda och kika efter lite småplock till mitt rum! Så självklart gjorde vi det. Vi hann även med en liten tur inne på Jula, hittade en hel del bra grejer faktiskt. Mamma är såå snäll som fixar och donar åt mig! Vad skulle jag göra utan henne?!

När vi kom hem från Ersboda gick vi och käkade en pizza och satt därinne och pratade länge och väl om psykologi, människor som inte kan bemöta människor och narcissism. Intressant att prata med någon som är åtminstone nästan lika intresserad som jag är av ämnet! "Är din mamma din kompis?", som Moses frågade idag. Självklart är hon det!

Vi kom hem rätt sent, tror klockan var närmare 21 innan vi klev innanför dörren. En låång dag som sagt, men en väldigt trevlig och produktiv dag utan tvekan! Imorgon åker jag och mamma hem mot Långsele och våra nära och kära! Ska bara avverka min sista föreläsning denna vecka, och som tur är slutar jag 12 imorgon också så jag har gott om tid på mig att packa ihop innan bussen hem går kl 15.15. Ska bli skönt att få komma hem! Home sweet home! <3

Det värsta är att jag vill hinna med så mycket när jag kommer hem! Vill hinna umgås massor med min familj såklart, med Tobias (fast han brukar alltid få 95% av min tid), träffa Sofie och Karro (Kattis om den lilla svikaren hade varit hemma), hälsa på Tommie, Carola och barnen, mysa med Etna och nästan det viktigaste av allt; kramas, mysas och leka med min älskade Tim! Oj, jag vet inte hur tiden ska räcka till! Hoppas på det bästa!


Blandade bilder från mitt liv i Ume! <3

Kommentarer
Postat av: Carola

Läääängtar!!

2009-05-20 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0