What a feeling!

Nu är det över mina damer och herrar! Linda har klarat sig igenom sin första tenta! 9.00 imorse satt jag i skrivsal 4 på Östra paviljongen, nervös och med en klump i magen! 2,5 timme senare var jag klar. Kändes lite skumt eftersom jag hade trott det skulle ta längre tid (vi hade trots allt 6 tim på oss). Men det känns så bra! Jag är 98% säker på att jag klarade det med bravur. Skrev på alla frågor och kände mig relativt säker när jag svarade. Oj oj oj, vilken lycka och vilken lättnad!

När jag väl var klar så hittade jag Moses utanför skrivsalen, så jag slog följe med honom till Ica och shoppade lite. Efter det gick jag hem och väntade på att Frida skulle bli klar. Vi hade planer på att åka till stan nämligen.

Hann vara hemma i nån halvtimme innan hon ringde och sedan begav vi oss mot staden. Jag var tvungen att svänga in på drop in på ungdomsmottagningen för receptförnyelse av some p-pills och efter det strosade vi omkring lite. Hittade lite doftljus på Lagerhaus, sedan gick vi vidare mot McDonken och tryckte i oss lite ostburgare. Det hela slutade iaf på systemet, där vi hittade lilla Silje också. Ikväll blir det ju som sagt fest hos Frida, så vi var tvungna att inhandla lite alkohol.

När vi kände oss klara där skyndade vi till bussen och åkte hela vägen till sjukhuset, där vi hade ytterligare ärenden! Det är alltid roligt att hänga med Frida, hon får en att ta tag i saker. Och idag handlade det om blodgivning. Har tänkt bli blodgivare, men har liksom aldrig tagit tag i den saken. Men idag pallrade vi oss med all vår packning och sprit in på sjukhuset och vidare till blodcentralen. Där fick vi fylla i formulär, sätta oss och vänta, ta blodtryck och sedan ett blodprov. Så nu är jag officiellt en blodgivare. Måste bara vänta i ca 2 veckor innan jag får en kallelse för att lämna blod. Nu känner jag mig vuxen, på riktigt! Och det känns så bra!



Så, slutligen kan jag säga att dagen har varit fullspäckad. Inte en lugn stund förrän nu! Nästa hållplats är sängen. Måste vila en liten stund innan jag drar iväg mot Frida.

Men hörrni, vilken dag! Det är en sån skön känsla som infinner sig när man känner att man verkligen har uträttat något under dagen. Att jag har hunnit med så mycket på så få timmar, amazing. Jag som normalt är så jäkla seg och handlingsförlamad! Haha. Kanske inte är så illa riktigt men nu så, nya krafter!

Ha en fortsatt bra kväll, för det ska jag ha! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0