sittning på läkarvillan!

Vilken kväll! En väldigt lyckad kväll måste jag säga.
Vi möttes hos Petra vid 16-tiden igår och skulle göra oss iordning där. Vilken röra det kan bli när 4 tjejer ska springa omkring och ha grejer överallt! Men tillslut var vi sådär supersnygga som bara vi kan bli! Klockan 19 kom Petras pappa (som var uppe över helgen) och hämtade upp oss och skjutsade oss till läkarvillan.

Där fick vi stå i kö en stund men när vi väl kom in så möttes vi av massa trevliga människor! Närmare bestämt kring 80 st som skulle äta middag! Vi fick trerätters-middag med sparrissoppa till förrätt, baconinlindad kycklingfilé med matrisotto till huvudrätt och espresso-pannacotta till efterrätt. Mellan huvudrätten och desserten visade vi upp vårt sittnings-spex som vi i termin 1 skulle ordna. Det blev lite som det blev, men faktiskt så tror jag att det var uppskattat. Vi hade liksom bara planerat det under några få dagar.

Efter tusen olika SKÅL, diverse tack-tal och fina snaps-sånger så hade vi ätit upp och vi fick utrymma lokalen för att personalen skulle flytta bort alla bord! Efter ett litet tag öppnade dom upp rummet igen med dansgolv och bord att sitta vid. Och jag måste säga att det var längesen jag dansade så mycket. Det var grymt bra musik och en otrolig stämning! Jag och Silje skakade loss ordentligt!

Kl 2 stängde hela allt det så då bar det av hemåt på halkan! Vi hade tänkt ta en taxi hem men vi var så varma efter allt dansande så vi bestämde oss för att gå. Vet egentligen inte om det var en så bra idé, för vi gick en liten konstig väg och tillslut visste vi inte alls vart vi var så vi fick fråga oss fram. Lite smått komiskt! Man känner sig verkligen som en turist! Men vi kom hem iaf och det är ju huvudsaken!

Idag har jag tvättid, vilket är lagomt roligt. Så nu ska jag väl pallra mig till tvättstugan och hänga min maskin som förmodligen är klar! 

Och ikväll tror jag att vi tjejer ska gå på bio! Vi ska se Män som hatar kvinnor. Så det ser jag fram emot.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0