i'm so sick!

Kan inte någon bara tycka synd om mig? Har blivit förkyld. Började med att min hals kändes som ett rivjärn igår kväll och idag har jag varit så jäkla snorig hela dagen. Och täppt i näsan! Och det värsta av allt är att jag inte har någon nezeril, så jag vet inte hur jag ska överleva skoldagen imorgon! Usch. Aja, mitt första bekymmer är hur jag ska kunna somna när jag inte kan andas! Kill me please.

Annars har min dag varit bra. Har haft en intressant föreläsning med min kursansvarige Arne om neuropsykologisk forksning! Ett skönt break från allt annat trååk! Gårdagen var även bra, när vi hade två föreläsningar med Eva, som är en sann Genus-förespråkare på psykologiska institutionen! Hon föreläste först om kvalitativ metodik och senare kom vi in på könsroller och skillnader på män och kvinnor. Intressant, tro mig!

Jag känner mig smått död när jag tänker på att vi har tenta om ganska precis 5 dagar (om jag räknar från imorgon). Känner mig helt oviss! Det kan gå bra, men det kan lika gärna gå käpprätt åt helsicke! Ingen skön känsla när man så gärna vill klara sin första tenta. Det värsta är ju bara att dom såklart skulle lägga den tråkigaste och svåraste kursen först av alla kurser som vi har tenta på. Åh gud, hur tänkte dom? Snälla, håll tummarna för mig på måndag! I'm gonna need it.

Imorgon har vi gruppövningar där vi ska få göra olika test på varandra, vilket jag verkligen ser fram emot. En tre timmar lång lektion med neuropsykologiska test. Det gillar vi! Efter den lektionen är vi lediga fram till måndag, så då börjar pluggningen på riktigt! Ska sitta tillsammans på dagarna och bara mala in all information i skallen!

Nu ska jag iaf försöka sova! Jag vill inte bli sjukare och det kanske hjälper om man sover mycket. Och imorgon till frukost blir det te med massvis av honung för min stackars hals!


Mamma, jag vet att du läser min blogg. Jag saknar er där hemma jättemycket! Önskar att jag kunde komma hem innan påsk men det går inte så bra! Hälsa pappa & mina kära bröder. Älskar er <3



Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0