Fullt upp i Umeå!

Kan ju börja med att berätta om gårdagen och hur det gick att vara barnvakt till två små busar vid namn Lucas och Linnea. Vid 13-tiden tog jag och Frida bussen upp mot Ersboda och när vi väl var framme ringde jag Therese och hon kom och mötte upp oss! Och eftersom barnen fortfarande var kvar på dagis så gick vi raka vägen dit och hämtade upp dom! Tror faktiskt dom blev lite chockade över att se mig där, men när vi väl började prata om att åka buss till stan så sken dom upp som solar. Barn och bussar!

Vi gick iaf och ställde oss och väntade på bussen och när den väl kom sa vi hejdå till Therese och hoppade på! Och dom var så duktiga och skötsamma på bussen, det var en ren fröjd att åka med sötnosarna!
Under bussresan passade vi på att fråga om dom antingen ville äta nån mat på stan eller fika och svaret blev FIKA! Men när jag nämnde McDonalds så blev dom riktigt sugna på det istället. Vägen dit var full med spring och hopp åt alla håll och kanter och väl inne ställde jag mig i kön och Frida tog de två små och satte sig vid ett bord. Beställde två Happy Meal åt dom med chicken nuggets, cheeseburgare och ännu fler chicken nuggets! Efter ca 20 min i kö fick jag äntligen min mat och gick raka vägen mot de tre som satt och väntade. Vi hade en trevlig liten matstund där tillsammans och dom skötte sig så bra! Lekte och åt samtidigt.

Efter någon timme var vi klara att gå och gick mot bussen som skulle ta oss upp till Ersboda igen! Den bussresan gick precis lika bra och sen kom den roliga promenaden från hållplatsen till deras lägenhet. Jag och Frida hade inte den blekaste aning om vart dom bodde, så vi förlitade oss på barnen. Och tro ni inte att dom hittade hem? En väldigt mysig dag måste jag säga. Och väl hemma hos dom gjorde Therese te, Lucas satte sig vid datorn och Linnea började rita! Det slutade med att alla satt vid bordet och ritade. Klockan gick fort och jag tror inte vi kom därifrån förrän vid halv 18. Vi bestämde iaf att vi absolut måste göra om det! Det är ett skönt avbrott från allt annat när man får umgås med barn i några timmar. Mys mys!


Sötpluttarna i ett stort hjärta som står inne i stan!

Och dagen slutade inte där! Jag och Frida hoppade då på bussen igen och hoppade av bara två hållplatser senare. Vi skulle storhandla på Willy's! Gick omkring därinne i en halvtimme och kom till kön svettiga och med varsin PROPPFULL korg! Väl ute och med två fulla pappkassar i händerna travade vi mot bussen, som turligt nog kom direkt!

Mina damer och herrar, dagen är inte slut än! Vid halv 20 var vi framme på Ålidhem och då bestämde vi oss för att gå direkt till Frida, käka något, dricka te och titta på film! Så där satt vi och mös framför datorn och tittade på Jag vet vad du gjorde förra sommaren! Jag kom inte hem förrän vid midnatt. Trött som en gnu och kånkande på mina kassar.

***

Nu till dagens äventyr! Dagen började toppen med kursstart på Personlighetspsykologi. Jag har verkligen längtat efter detta! Ett ämne som handlar om psykologi, på riktigt. Inget ämne som statistik, som man bara vill kräkas åt! Och vår kursledare Per är toppen! Idag pratade han lite om ämnet och sedan kom han in lite på olika utvecklingsstadier och vi fick även se en riktigt skruttfilm från 1970.

Efter föreläsningen blev det lunch på skolan, efter lunchen tog vi vårt pick och pack och traskade ner på stan! Med vi menas jag, Frida, Moses och Oscar. Väl där mötte vi upp Sandra och Kristian och bestämde oss för att gå och äta glass. Det bästa stället vi hittade var Frasse's, som faktiskt hade jättegod mjukglass. Och där satt vi och surrade i evigheter och tillslut kom David och joinade oss också.


Moses i samma stora hjärta!

När vi väl var klara där gick jag och Frida på Glitter och kikade på örhängen, sedan på Systemet och sen hemåt igen!

Hann bara hem, äta middag, vila lite och sen skulle jag iväg igen! Då ringde Moses och sa att jag kunde få åka bil med honom till Carlshem, vilket jag inte tackade nej till! Han hämtade upp mig vid centrum och sedan bar det av. Vi kom väl till Sandra vid halv 20 och började titta på världens skitfilm Shoot 'em up! Om någon film här i världen är en killfilm som måste den ta hem förstapriset. Usch och yuck!

Nu kom jag hem för en liten stund sen och ska väl precis alldeles strax gå och sova! Det kommer en dag imorgon också. Även den fullspäckad. Pust!

Godnatt!

***

Ska tillägna lite plats åt min T här nu och säga att jag älskar dig mest av allt och jag saknar dig så otroligt mycket! Nu är det inte så länge kvar tills vi ses. Du är mitt allt <3

Och mamma, tack för att du skriver så fina kommentarer till mig här! Alla mina fina kvalitéer kommer ju ifrån dig, det vet du väl? Älskar och saknar dig/er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0