denna satans statistiken!

Jag har sån lust att bara ha världens största bokbål när jag har gjort den här tentan! En sån otroligt tråkig kurs som känns så onödig, vilken den såklart inte är men alltså, usch! Andas Linda, andas. Det känns bara så trist när man liksom inte förstår det man faktiskt måste kunna i framtiden! Jag blir arg och frustrerad. Det är tur det är fler som inte förstår allt, så att vi kan jobba i grupper. Hade jag varit ensam hade jag aldrig klarat detta. Tentan är om mindre än 2 veckor och det är mycket vi ska trycka in i hjärnan! Wish me luck!

Gårdagen var iaf väldigt produktiv. Vi hade två föreläsningar om ANOVA och senare på kvällen gick jag och Petra till Silje och räknade en massa. Kändes riktigt bra, för då förstod jag iaf det kapitlet som vi höll på med.

Idag har vi haft en föreläsning med duktiga Per om ett forskningsprojekt han och några kollegor bedriver, som handlar om olika brottsoffer. Otroligt intressant, men egentligen inget som jag har tid att fokusera på just nu när jag måste lära mig så mycket annat. Dock var det ett skönt avbrott i alla tunga beräkningar, normalfördelningar och statistiska inferenser! Efter föreläsningen käkade vi lunch och sedan satt vi kvar och räknade lite. Det gick faktiskt riktigt bra, men det värsta är att varje tal tar en kvart att göra så man hinner som inte så långt på några timmar. Men det går framåt.

Nu ikväll har jag även försökt mig på att räkna lite men körde fast direkt. Får vänta tills jag har några att diskutera alla talen med!

Ni får ursäkta detta skittråkiga inlägg om någonting ni nog inte bryr er det minsta om, men jag måste få det ur mig!

På torsdag kommer min älskling hit till mig! Jag längtar verkligen. Och på fredag ska vi till Sandra och hennes kille på Carlshem och ha Singstar,- Guitar Hero,- och Buzz-kväll! Ska även köpa med lite ost och kex och dricka lite alkohol! Ska bli så trevligt!

Nu ska jag ringa lilla Millisen som fyller år idag! GRATTIS GUMMAN!



Godnatt <3

Kommentarer
Postat av: kattis

men hoho! du måste ju skriva om att din allra bästaste vän ska komma med ju ;)

2009-03-11 @ 09:29:34
URL: http://katarinaelfgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0