Student 2009!

Vet att jag inte har uppdaterat bloggen på jättelänge, men jag har verkligen inte känt för det och jag har haft mycket annat för mig. Men nu skriver jag iaf! Tänker inte skriva ihop någon lång utläggning om vad som har hänt de senaste 4 dagarna men i fredags tog iaf min kära bror Niklas studenten! Stod nere i stadsparken och väntade in honom när han kom gående i studenttåget! Kändes som att det var igår då jag gick i samma tåg, trots att det var hela två år sen! Åren går så otroligt fort. Var bara så glad för hans skull, för jag vet vilken stor dag det är!



När vi hade grattat honom och gett honom massor med kramar, så gick han mot sin klass och lastbilen dom skulle åka runt på stan med! Och vi åkte hemåt för att invänta honom och sedan fika tillsammans. Vi blev ett litet gäng som drack kaffe och fikade äppelpaj, väldigt trevligt!

Efter fikat gick bror och la sig och sov i några timmar och jag och Kattis började fixa och greja inför kvällen. Vi var ju ute i fredags! Vid halv 6 kom Thobias och hämtade upp oss och körde oss till Sofie, där förfesten skulle äga rum. Vi tänkte att vi skulle börja i tid så vi slapp stressa ner på krogen. Det var rätt lugnt hos Sofie, men vi hade det väldigt bra där! Drack, skrattade och spelade diverse ölspel. Vid 11 drog vi ner på krogen, vilket blev en besvikelse. Har så sällan kul på krogen nu för tiden, och denna gång var inget undantag. Kändes som att det enbart var studenter ute, vilket inte är så konstigt men man känner sig lite för gammal. Mitt i allt kom iaf min älskling ner och överraskade mig. Han som aldrig någonsin är på krogen smög sig ner utan att jag visste om det och bara klampade in. Då blev kvällen genast bättre! Var hemma vid 2-tiden och medan Tobias somnade direkt så satt jag uppe en stund och nördade vid datorn.



Igår var vi bara hemma hos mig hela dagen, käkade god mat och mös. Magnus och Jeanette kom också förbi och vi satt på altanen och kikade lite smått på Sommarkrysset. Karlarna stack såklart ut med båten en sväng och lämnade oss kvinnor hemma, men det var helt okej. Tycker det är roligt att dom kommer så bra överens allihopa!

Idag har vi haft en riktigt slapp dag. Kom hit till Helgum vid 2 och bara en stund senare kom Henke hit och sedan Kattis och Thobias. Sedan fikade vi lite american cupcakes som jag hade bakat igår! Och vi tyckte det var så mysigt att vi har bestämt oss för att införa söndags-fika! Det låter som en bra idé tycker jag.
Efter middag på varsitt håll, åkte vi ner till Videoteket och hyrde två filmer. Och den ena var sämre än den andra! Tråkigt men men, det är svårt att veta innan man sett dom. Vi har iaf haft en bra kväll!

Nu ska jag kika på I spindels nät med Tobias, en film med Morgan Freeman som går på 4an. Ser rätt bra ut faktiskt!

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0