körkortsplugg, igen!?

Har suttit med Niklas nu hela kvällen och gått igenom hela teorihäftet med en massa frågor som jag tvingat han att svara på muntligt. Karln lär sig inte ett skit när han bara läser så jag hoppas verkligen att storasysters hjälp leder till något bra! Det är tredje gången han gör provet imorgon och han har klarat uppkörningen, så jag önskar att han klarar detta nu! Orkar inte med sånt här segt pluggande och massa kuggningar. Är lite less nu, trodde aldrig jag skulle behöva öppna körkortsboken igen, men jag som syster har tydligen vissa skyldigheter! Känner mig iaf snäll och jag vet att Niklas uppskattar all hjälp han får. Imorgon smäller det. Lycka till nu bror! <3

Idag jobbade jag förmiddag på mitt älskade Coop Konsum Långsele. Var en trevlig dag, sådär lagom stressig trots att det var måndag. Måndagar brukar vara fruktansvärt sega! Beror på sommaren och det fina vädret vi haft idag. Känns som jag fick mycket gjort och mitt upp i allt tror jag att jag fick göra 50 mjukglassar. En bra dag måste jag säga, än har jag inte tröttnat på jobbet. Och då är jag nööjd!

Hann inte mer än att komma hem så var jag tvungen att åka ner på Ernst Andersson. Imorse satt jag i lugn och ro här hemma och käkade en macka, och helt plötsligt så gick larmet på min bil. Sprang ut, låste upp bilen men larmet fortsatte bara att tjuta. Sen slutade det, det gick några sekunder och sen började det igen. Och sådär blev det säkert 10-15 ggr. Fick typ panik, för jag skulle på jobbet en halvtimme senare och kunde ju inte lämna bilen sådär hemma på gården. Grannarna skulle ju få nått fel! Så jag ringde ner på Ernst och dom sa att det enda jag kunde göra var att åka ner till dom så dom kunde koppla in bilen i datorn och se vad felet var. Grejen var att jag ju skulle jobba och jag hade sån tuur att precis när jag hade lagt på så slutade larmet tjuta! Pust. MEN, efter jobbet åkte jag i vilket fall som helst ner dit, för det är inte första gången det händer. Så nu är den inlämnad och jag hoppas han ringer imorgon och säger att felet inte är stort och att det var billigt att åtgärda. Det sista jag vill ha nu är en fet räkning! Usch.

Nu ska jag nörda lite på fb, sen ska jag ringa Tobias och efter det blir det sängen! Ska försöka vara piggare imorgon kväll än jag har varit ikväll. Var halvt döende vid 7-tiden!

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0