hemma, heela sommaren!

Har haft lite filmkväll nu hemma här hemma hos Tobias. Kattis, Thobias, Henke och vi. Såg X-men Origins: Wolverine, och den var verkligen jättebra! Och jag brukar inte gilla action i vanliga fall. Tycker om X-men filmerna också så det kanske inte var så konstigt att jag tyckte om denna! Nu har iaf Kattis och Thobias åkt hemåt, men Henke är kvar. Så nu sitter vi bara och slötittar på tv! Finns inget att se överhuvudtaget.

Igår åkte jag ju hem från Umeå kring 14-tiden. Hade en jäkla sjå att packa och städa där på morgonen. Klev upp kl 9 och var sådär lagomt pigg efter 5 timmars sömn. Hade ju tenta-fest i fredags hos Hannah i min klass, och det var supertrevligt. Blev dock en rätt lugn men sen kväll! Så jag var inte hemma förrän halv 4. Kan ha berott på att Frida och jag var tvungna att köpa en kebabrulle och fick stå i kö i säkert 20 min och stå och vänta på maten i 20 till. Men det var det värt! I vilket fall som helst så packade jag ihop grejerna, lastade in i bilen (tror jag har 4 väskor och 1723 påsar med grejer) och sen dammsög jag och städade lite! Kändes jäkla skönt när jag var klar.

Vid 12 mötte jag Frida vid Ålidhems centrum och vi åkte mot Carlshem och Sandra. Köpte med oss krämbullar från Ica, och drack saft och fikade. Var som en sista chans att umgås innan sommaren! Nu ses vi ju inte på nästan 3 mån, kommer sakna mina flickor så mycket och alla andra i klassen! <3

Efter det hämtade jag upp Johnny, som skulle åka med mig till Bjästa och sen åkte vi neröver! En seg resa, men vi surrade en massa om psykologi, politik och massa annat så tiden gick jäkligt fort! Vid 17 kom jag fram och åkte direkt till Kattis, där det vankades grillfest. Hon hade ingen aning om att jag kom och hon blev superglad och tyckte att jag var jävligt dum som var tvungen att ge igen på henne sen sista april! Men det var jättekul och jag var minst lika glad att få träffa henne! Hon är min bästa vän (bästis, som man skulle säga på mellanstadiet). Vi åt gott kött med potatissallad och efter det kom ölen fram men det blev väldigt lugnt för mig, var inte dirket på humör och var riktigt trött. Dock en trevlig kväll med fina människor!

Idag på förmiddagen har jag varit och firat Tims 3-årsdag, gav honom en "Waterslide"-grej. Är osäker på vad dom heter, men man kan lägga den på gräsmattan och koppla ihop den med trädgårsslangen, och sen är det bara att springa och åka kana på den! Jag hoppas han kommer tycka om den. Han fick även sin första cykel av Jeanette och Magnus, en orange Monark med stödhjul! Min älskade gulleplutt.

Nu ska jag mysas lite med Tobias! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0