en jobbfri helg med världens underbaraste väder!

Åh, vilken helg jag har haft ändå! Har inte bloggat något alls, jag vet, men vem vill göra det i detta vädret? Och ville absolut inte göra det eftersom detta är min enda lediga helg denna sommar! Ville ta vara på varenda sekund.

Idag kl 11 åkte jag, Tobias, Kattis och Thobias till Sandudden och mötte upp en hel hög med folk där. Vi la oss på våra filtar och handdukar och myste, fikade och då och då hoppade vi i vattnet när det blev för varmt på land. Kim och Christer hade med sig sina vattenskotrar, och dom blev väldigt poppis. Tror alla åkte en runda och vissa körde ju som galningar, vissa körde lite lugnare. Otroligt mysigt dock! Dom hade även med sig en ring som dom drog efter vattenskotern, tror det var sådär lagomt svårt att åka på den eftersom alla ramlade av men det var roligt att titta på!
Vi åkte nog inte hem förrän närmare 4 efter en underbar dag med massa sol och bad. Och det märks ju på kroppen att man har legat ute, är sådär lagomt röd lite här och var. Sånt man får ta dock!



Igår var vi på risön med Patrik, Annelie och lilla Etna! Vilken dag alltså, det var säkert 4-5 år sedan jag hade varit på risön sist och det var superhärligt. Lagomt med folk ändå, hade trott att det skulle vara så fullt att man knappt kunde röra sig men det gick så bra! Det var så skönt att kunna hoppa i poolen när det blev för varmt och sen fick jag ju bada med sötnosen Etna också, och det är ju nästan inget som slår det. Mot slutet av dagen så skulle vi självklart även åka den lilla rutschkanan som BARA småbarn åkte som gick ner till den stora bassängen. Först åkte Patrik och Tobias och jag knäppte ett supervackert kort och sedan fick jag och Annelie åka! Och fort gick det. Som tur var så höll sig barnen undan när jag landade i vattnet. En toppendag som jag hoppas vi gör om fler ggr!



Nu ikväll har jag, Kattis, mamma, pappa, Andreas och hans kompis Martin varit ute med båten på älven. Så skönt att åka i kvällssolen, lagomt varmt och otroligt vackert! Andreas och Martin stannade även till och badade på två ställen efter vägen och det såg så himla skönt ut! Men jag är ju en liten badkruka så jag kände mig nöjd med mina dopp på sandudden tidigare idag!



En väldans massa bilder från dagens och gårdagens bravader! Har iaf haft en bra helg och nu börjar allvaret igen. Nu jobbar man hela veckan förutom fredagen. Hoppas vädret blir okej då med!

Godnatt vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0