Psykologer är INTE konstiga!

Kom hem från en eftermiddag på jobbet för ett litet tag sen. Har varit jävligt mycket folk ikväll, och ändå är de bara onsdag. Måste bero på värmen och på att det är sommar. Har iaf haft fullt upp och på när klockan närmare sig 20 svettades jag som en tok. Sprang runt som en galning och försökte hinna med alla småsaker som ska göras innan stängning, och då blidde det varmt! Men nu är jag iaf hemma med skjortsen på, istället för min jobb-pikétröja och jeans. Sitter nere i källaren vid mamma och pappas dator eftersom min just för tillfället är inlämnad!

Igår kväll var jag och mamma nere i stan hos en jobbarkompis till mamma. Sara, en kompis till mamma sen flera år tillbaka, firade sin 37-årsdag där och vi blev bjudna på tårta och fruktsallad. Och där satt jag med underbara medelålders kvinnor. Jag känner ofta att jag liksom passar in där. Vet inte om det gör mig gammal eller om det bara gör mig mogen? Äsch, det är detsamma. Tycker iaf om samtalen och få prata med människor som har erfarenhet av livet. En sak som jag också gillar är det faktum att ingen av dom som satt där vid bordet på något sätt dömde ut mig för att jag ska bli psykolog. När man pratar med yngre människor så får man alltid samma respons. "Åh shit, du kommer analysera mig" och "Alla psykologer är konstiga". Jag blir bara så trött. Igår fick jag höra att jag var mogen och duktig som hade kommit in på psykologprogrammet och som faktiskt visste vad jag ville här i livet. Och jag gillar det, dom vet vad som pratar om istället för att ha förutfattade meningar om vad psykologer gör eller hur dom är. Det är tröttsamt men förmodligen kommer jag få dras med det i alla år! Det är väl lika bra att vänja sig. Men detta är liksom en bidragande faktor till att jag gillar att umgås med äldre människor. Och mammas jobbarkompisar är superbra på alla sätt. Dom får mig att längta till den dagen jag får egna kollegor att luncha med! Mys.

Imorgon jobbar lilla jag förmiddag och efter det ska jag banne mig bada! Tobias har bada nu två dagar i rad när jag har jobbat eller inte kunnat vara med, men det ska bli ändring på det. Imorgon så! Hoppas bara det blir lika fint väder då.

Nu ska jag pallra mig till teven och käka vindruvor och dricka vatten! Nytto-Linda är mitt nya namn.

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0