Sundsvallsresa & håll-i-gång heeela dagen!

Igår på eftermiddagen kom jag och Tobias på att vi skulle åka till Sundsvall imorgon (läs: idag). Så imorse vid 9 kom vi iväg, för självklart ville vi vara där i relativt bra tid när affärerna precis hade öppnat. Först åkte vi upp på Mio och sen kikade vi inne på Media Markt. Hittade väl inget som vi ville ha! Eller mjo, vill ha en ny digitalkamera men det får bli ett senare projekt!

Efter vi var klara där mötte vi upp Camilla, en av mina äldsta vänner! Vi har varit vänner sen vi gick i tvåan eller trean på lågstadiet! Underbart att se henne, eftersom det var senaste i julas som vi sågs. Vi satte oss på Ikea och drack lite kaffe, och strax före 12 var hon tvungen att gå och jobba. (Hon jobbar på Ikea.) Så vi skiljdes åt och lovade att vi skulle försöka ses i höst! Så jag håller tummarna för att hon kan hälsa på mig i Umeå nån helg, det skulle vara så roligt!

Sen kom vi till Birsta City, superbra shopping enligt mig. Gillar affärerna där, speciellt Gina Tricot, Cubus och HM såklart. Mitt främsta uppdrag idag var att hitta en bikini, men tror ni jag lyckades med det? Nej! Det var så fruktansvärt urplockat överallt så tillslut kände jag bara att jag skiter i detta! Hittade iaf ett par supernsygga slitna jeansleggings, svarta harembyxor (inte speciellt vackra, men sköna och tänkte ha dom på jobbet) och sen köpte jag 3 fina ljushållare till Tobias lägenhet! Tobias däremot, hittade mycket mer. Det hela började på Ikea då han slog till och köpte en ny tv-bänk för pengarna han fick av mig för att köpa ett väggfäste till teven. Helt okej enligt mig, för denna tv-bänk är så snygg! Sen köpte han t-shirts och en skjorta på J&J och ett par badbrallor och shorts på Cubus. Fanns faktiskt riktigt fina kläder för killar där, vilket han inte hade trott innan! Så det var kul att jag fick in honom på en sån "tjej-affär", enligt honom själv.

När vi kom hem vid 18-tiden satte vi igång direkt med att montera bänken och det tog tusan 2,5-3 timmar, men då höll vi på att omjustera allt en massa ggr innan vi blev nöjda. Men vi var ganska less på slutet där! Nu står den här framför oss och ser perfekt ut! Det blev så fint! Och Tobias är så nöjd att han vet nog inte vart han ska ta vägen. Känns ju bra det!

När vi hade monterat tv-bänken kom jag ju på att vi skulle rensa Tobias garderob också, när vi ändå höll på greja liksom! Så då satte vi oss därinne och slängde/sparade diverse kläder. Och jag vek in allt fint i garderoben. Så nu är det ordning och reda! Vi blev klara med allt detta plock för bara nån halvtimme sen, och vi är rätt slitna nu. Tror det blir sängen strax!

Dock en superbra dag! Har fått mycket gjort och känner mig tillfreds just nu. Imorgon jobbar jag hela dagen, inte sådär underbart men det känns okej. Hälsa på mig vettja! Har jag inget emot. Speciellt inte på kvällen då det kommer vara äckligt lugnt och lite folk!

Godnatt vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0