Obeskrivbar glädje!

Gårdagen var en plåga rakt igenom. Det går som inte att beskriva hur dåligt jag mådde. Trodde på fullaste allvar att jag skulle få magsår. Det värsta som finns är att oroa sig konstant hela tiden, speciellt över något som ändå är så viktigt som boende, att ha någonstans att bo. Plus att jag har massa annat som jag är lite nervös över, som skolstarten, träffa klassen, hitta rätt när jag väl kommer till skolan. You name it! Det roliga var att jag igår intalade mig själv att det faktiskt var tänkt att jag skulle få detta rummet, jag hade haft sån otur innan och jag kände bara att nån gång måste oturen ta slut. Och banne mig, den gjorde det!

Imorse klev jag upp strax efter 9 enbart för att titta om jag hade fått studentrummet, för att sedan kunna ringa Bostaden och fixa allt med avtalet och betala hyran. Min puls låg på max under hela tiden medan datorn startade upp och när jag loggade in mig på min sida på Bostadens hemsida visste jag inte om jag skulle få en hjärtinfarkt eller inte. Och där stod 1:an som jag så gärna ville se. Jag stod på plats 1 i kön och allt bara släppte. All oro från gårdagen och det brast för mig. Tårarna sprutade och jag sprang in till Tobias som fortfarande låg i sängen och skrek: "Älskling, jag fick rummet!" Efter det satt jag och skakade i säkert 20 min. Vilken jäkla bragd Linda! Jo du tack, jag vet.
Nu är avtalet signerat och hyran för resten av januari är betald! På fredag hämtar Katie ut min nyckel hos min kvartersvärd Helen, som har hjälpt mig otroligt mycket. En eloge till henne & även till Katie!

Så, nu är min framtida adress: PEDAGOGGRÄND 9a. Me like it!

Var ner på banken idag med och satte in lite pengar och öppnade ett sparkonto, är så trött på att ha min fond som ett sparkonto, det funkar inte i längden! Detta är något jag borde ha gjort för längesen men som jag bara ha skjutit framför mig hela tiden. Men nu så!

På lördag åker iaf jag, mamma och antingen pappa eller Tobias upp till Umeå och Ålidhem. Ska försöka hinna flytta in allt och fixa till lite. Och sen lämnar dom mig där uppe helt ensammen! Men då är jag ju så glad att jag har min granne Katie! Längtar faktiskt. Tycker det ska bli superskönt och befriande att starta upp en ny tid i mitt liv. Allt kommer att bli nytt och jag vet att jag kommer växa jättemycket som människa på alla sätt genom det här.

Nu ska jag kanske vara lite social med Sofie. Vi sitter hos Tobias nu och spelar Guitar Hero. Han jobbar ju så vi kommer hit och våldgästar.



Imorgon står dessa två saker på min TO DO-list:
- Tandläkaren 9.15 (!?)
- Naprapaten 13.30
Jag känner smärtan redan i min rygg. Men jag hoppas han kan bryta och slita så jag blir lite mer stabil i ryggen.

Godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Carola

GRATTIS till din nya bostad, så otroligt glad för din skull,att allt löst sig.

Men vi kommer att sakna dig!!



Kram

2009-01-14 @ 21:45:46
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: kattis

iiiih jag blir så glad i hela kroppen av att läsa detta inlägg. allt har verkligen löst sig så himla bra för dig, du har haft ett riktigt flyt nu på sista. Fått rummet du verkligen ville ha o kom in på din efterlängtade linje. Är så lycklig för din skull!

Älskar dig! Puss o kram!

2009-01-14 @ 22:08:45
URL: http://katarinaelfgren.bloggagratis.se
Postat av: Krill.

Åh vad skönt för dig. Saknar dig! Du kommer bli en fantastisk student. Pussokram!

2009-01-15 @ 17:49:50
URL: http://krisochoffer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0