Nyår!

Förlåt för extreeemt dålig uppdatering, skyller på att det har varit julhelg och jag har bara haft en massa annat för mig. Så enkelt är det. Hoppas ni fortsätter läsa iaf, alla ni få som läser!

Igår var det ju, som jag tror inget har missat, nyårsafton. Jag slutade kl 15 och då kom Tobias och mötte upp mig på jobbet. Vi hade lovat att fixa en massa godis och chips bort till Magnus och Jeanette så vi handlade som bara tusan. Men nästan allt blev faktiskt uppätet. En ren bragd! Vi käkade lax och potatis hemma och sen fixade vi till oss lite och strax efter 18 nån gång åkte vi till M & J. Där var det redan en hel drös med folk, vilka jag inte behöver räkna upp eftersom ni inte vet vilka det är ändå! Och alla hade med sig godsaker. Jeanette gjorde rostat bröd med skagenröra och ishavsröra, pappas kusin Anders hade med sig sina berömda tunnbrödrullar med rökt skinka och vitlökssmör, min kusin Daniel hade köpt ost och korv som vi delade i tärningar, min faster Mariana hade gjort köttbullar och mamma och pappa hade gjort ost- och skinkpaj. Vi behövde ju inte gå omkring och vara hungriga kan jag säga! Jag trodde jag skulle spricka i slutet av kvällen. Det var iaf en riktigt trevlig kväll, minglade mest runt och surrade med alla människor. Och sen busade man ju såklart lite med alla 3 kusinbarn. Dom är helt underbara allihopa! Mot slutet av kvällen blev jag bara så fruktansvärt trött, kan ha berott på att jag hade jobbat på dagen eller att jag var jättekrasslig, men jag kan säga att jag somnade gott när jag väl kom hem!

Idag har jag inte gjort speciellt mycket, ha broderat på ett broderi som jag fick av J & M i julklapp, som kommer bli superfint när det är klart. Vet att jag låter som en gammal kärring, men jag tycker verkligen broderi är jättekul och avslappnande. Tycker om att få sitta för mig själv och bara slippa tänka så mycket. Få se bara när jag ska hinna klart det, min älskade Tobias tar ju upp så mycket tid och jag kan inte direkt brodera när han är med. Hur roligt får han det då? Nej, men det löser sig nog!
Sen kom min farbror Tommy som bor nere i Stockholm och hälsade på. Han ska förmodligen sova hos oss i några dagar! Alltid trevligt att träffa honom, det är inte så många gånger om året det händer.
Vid halv 7 käkade vi supergod lasagne. (Kattis kommer hata mig nu, hon älskar pappas lasagne och vill gärna bli bjuden när han väl gör den. Sorry gumman!) Efter det åkte jag och karln ner till stan och handlade gotta.
Kom hem vid 20 och då kom Kattis och Thobias hit. Dom skulle ha myskväll med oss, mest för att dom åker ner till Katrineholm igen i övermorgon och vi hinner inte träffas imorgon nånting. Vi tittade på De halvt dolda på SVT1 med min kära vän Kristoffer i en av huvudrollerna. En jättefin serie som jag ser fram emot att se mer av.
När den var slut satte vi på En vampyrs bekännelser med Brad Pitt och Tom Cruise. En otroligt bra vampyrfilm.

Nu har K & T åkt hem och nu sitter vi som två trötta muppar i soffan och glor på teven. Lär väl snart gå och lägga oss, vi är rätt sega sen igår + att båda är krassliga som bara den. Sömn är nog den bästa medicinen.

Imorgon vet vi inte alls vad vi ska göra men vi hoppas på att få Guitar Hero 3 som Tobias har beställt, så vi får en till gitarr till spelet. Då kan vi äntligen tävla!

Lovar att skriva ofta nu, skäms för min dåliga uppdatering.

Här kommer lite bilder från gårdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0