Hemma i tid. Skööönt!

Kom hem för en timme sen ungefär! Känns så himla skönt att vara hemma i tid, speciellt när jag ska ut på psykpub ikväll. Annars skulle jag nog inte orka det. Tror jag ska försöka vila ett stund nu innan maten också!

Dagen började lite segt sådär, med information från psykologiska föreningen och Umeå studentkår (den kår jag tillhör). Självklart är det bra information men jag vill så gärna komma igång på riktigt och då känns det rätt orelevant att lyssna på. Senare började allvaret, litegrann sådär. Vi fick fundera över alla områden som finns där psykologer jobbar. Ex skola, primärvård, habilitering och kriminalvård. Sedan skulle vi i halvgrupper (finns 6 grupper som ibland jobbar tillsammans och ibland är uppdelade i 12 mindre grupper) välja ett område och sedan söka upp en psykolog, boka tid med denna och ställa några väl valda frågor. En fråga var anvisad, vilket betyder att vi är tvungna att fråga just den. Det handlade om vilka etiska frågor/problem psykologen möter. I min lilla grupp är vi än så länge bara 2 st, jag och Anna. Vi ska vara 2 till men dom har förmodligen inte hunnit kommit upp ännu. Vi valde iaf att prata med en skolpsykolog och inrikta oss på förskola och lågstadiet. Den 16 feb ska detta redovisas muntligt!

Nu ska jag lägga mig på sängen och slappa! Sen blir det duschen och vid 19 ska vi mötas vid Ålidhems centrum!

<3

IMORGON KOMMER MIN ÄLSKLING. LÄNGTAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0