En ny vecka!

Imorse åkte min Tobias hem. Sorgligt men samtidigt är jag glad att jag får sängen för mig själv! Haha. Ni förstår inte vilket helvete det har varit att sova två i en 90-säng. Aldrig mer! Nästa gång är det han som sover på madrass. Romantiskt värre! Men vi hade iaf en supermysig helg och jag är så glad att han kom och hälsade på mig. Nu dröjer det 2 veckor innan vi ses igen men då är det jag som åker hem istället. Det ser jag fram emot. Så skönt att komma hem till det "vanliga", det jag är van vid. Sen saknar jag min familj massor. Det blir så när man är van att bo hemma och träffa dom varje dag!

Dagen har varit bra, den började 9.15 imorse med en föreläsning om psykologins vetenskapsteorier. Vet inte hur pass mycket jag lärde mig men det lär väl märkas så småningom. Efter det fick vi besök av en relativt nyutexaminerad psykolog som jobbade inom skolan. Hon var otroligt duktig att prata för sig själv och beskriva vad det var hon gjorde. Hon jobbade, som det verkade, mestadels med invandrare och hon var jättedriven och duktig. Hon gav oss också vårt första fall som vi kommer att jobba med till nästa måndag, då det ska redovisas. Handlar mycket om hedersvåld och kulturkrocken mellan vårt samhälle och andras. Otroligt intressant och min arbetsgrupp är såå bra. Tror vi kom väldigt långt i vår diskussion bara idag och vi har en vecka på oss. Effektiva!

Imorgon ska jag möta upp Petra 8.00 och gå till gymmet och kl 10 ska jag träffa Anna och Frida (min arbetsgrupp) utanför UB. Nu är mitt schema smått fullspäckat och det gillar jag. Man ska hålla sig sysselsatt, sådär lagom. Det tror jag är bra för själen! Känna att man gör något meningsfullt och får saker gjorda.

Kvällen imorgon blir förhoppningsvis trevlig. Filmkväll med hela gänget! Mer detaljer hoppas jag att jag får imorgon, för jag vet varken tider eller vart vi ska vara.

Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0