Denna väntan är outhärdlig.

Åh, idag känns det verkligen speciellt tungt för mig. Har under hela denna långa antagningsprocess ändå vetat om att det tar sin j*vla tid och jag är ju så illa tvungen att bara se glad ut och vänta. Men just idag känns det så jobbigt bara. Imorgon är det 4 dagar kvar tills andra antagningen är klar och allt är bara outhärdligt. Det blir så när jag inte längre har något jobb, utan jag har bara detta att hoppas på. Det finns inget annat för mig här hemma nu att falla tillbaka på. Jag hoppas på riktigt denna gång, VERKLIGEN! Min önskan är starkare än i höstas, mest på grund av att jag känner att jag ser målet där i någon slags dimma framför mig. Så nära men ändå så fruktansvärt långt borta. Tänk vilken skillnad dessa 4 dagar kan göra. Från ingenting - till förhoppningsvis ALLT! Till mina drömmar. 4 dagar kan även leda till en otrolig besvikelse. Jag är beredd på allt, har försökt förberett mig mentalt så gott det går. Men jag kommer aldrig undkomma besvikelsen om jag inte kommer in, tro mig! Jag kommer gråta som ett barn. Håll tummarna för mig, snälla ni. Alla som har drömmar och vill något så gärna att ni är beredda att offra allt, HÅLL ERA TUMMAR stenhårt.

Var inne på http://www.vhs.se och tittade på antagningsstatisk och antalet sökande i år. Hela 928 st. Färre än förra våren, vilket ger mig ett litet uns av hopp att klänga mig fast vid. Förra året var lägsta betyget 19,30 för sista antagna reserv. Jag har 19,27. Åh, det bara måste gå.

Ikväll har min kära barndomsvän Camilla varit här och hälsat på mig en sväng. Hennes mamma och hennes karl Elmer var också med. Dom fick lite fika och vi bytte våra julklappar. Blev så eftersom vi inte träffades något innan jul! Fick ett jättefint halsband av henne och en Burberry-plånbok. Kanske inte helt äkta men snygg ändå! Hon fick 2 böcker av mig, eftersom jag har blivit lite av en bok-nörd. Hoppas hon gillar dom! Var hur härligt som helst att få träffa henne, det händer alltför sällan. Men vi är lika bra vänner för det. Hoppas bara det inte behöver gå lika lång tid till nästa möte gumman!



Min farbror Tommy och hans fru är här ikväll också. Dom bor i Stockholm annars så det är riktigt trevligt att dom är här! Vi har surrat och tittat på Körslaget, vilket jag inte orkade se klart. Tycker det är lite smått tråkigt. Men det kanske bara är jag som tycker det? Ska väl gå ut i vardagsrummet och vara lite social. Sen ska jag nog ringa min älskling också och se om han ha tid att prata med mig.

Och by the way, imorse åkte vi upp till Tobias bror Christian och hans flickvän Maria. Dom fick sitt andra barn för en vecka sen så jag fick gosa med henne lite. Alva heter hon, jättesöt och alldeles kolsvart tjockt hår hade hon. Jag längtar tills jag får barn, jag säger då bara det!

Godnatt <3

Kommentarer
Postat av: Milla

Nja, så läng tid ska det faktiskt inte ta tills nästa gång! Misses you all the time.

Håller iaf tummarna för dig och vet att även om du inte komemr in nu, så komemr du in till hösten. Garanterat!

<3

2009-01-05 @ 19:12:01
URL: http://millisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0