Början på något nytt i Umeå.

Nu sitter jag här i min ensamhet på mitt rum här på Ålidhem. Jag mår rätt bra trots allt. Jag hade förväntat mig att jag bara skulle vilja dö när jag blev lämnad själv så många mil hemifrån. Att jag mår så bra beror nog på att jag känner att det här känns helt rätt. Det är självklart att jag är nervös inför skolstarten och allt det där, men det känns ändå så himla roligt. This is gonna be 5 years of learning, getting to know and I am certain that I'm going to grow as a person. It feels great!

Tobias, mamma och bror åkte alldeles nyss. Vi har haft en fullspäckad dag och eftermiddag. Åkte hemifrån strax efter 9 och kom hit upp efter 12 någon gång. Och bilen var så jäkla fullastad så jag förstår egentligen inte hur mycket grejer man kan ha. Vi hittade hit direkt efter lite hjälp av kartan och sen kom Katie och låste upp dörren som går in till korridoren. Fick nycklarna, lite papper och en namnlapp som skulle sitta ute vid ringklockan. Sen började upplockningen. Fick till det rätt bra faktiskt och efter ett tag blev mamma så hungrig så vi var tvungna att åka och äta. Men innan dess hann jag handla för hutlösa summor. Det är dyrt med basvaror! Men jag hoppas de räcker ett tag nu iaf. Får äta med omsorg. Sen hittade vi en restaurang i Ålidhems centrum där vi åt.
Efter det var det bara att åka tillbaka till rummet och plocka in alla matvaror, och även alla tallrikar, bestick och andra hushållsgrejer. När det var klart kom vi till det absolut jobbigaste! Kläderna. Jag har MYCKET kläder, men ändå får jag aldrig nog. Och eftersom båda garderoberna var "hänggarderober" och vi inte hade med oss så många galgar, så blev det lite småtrångt i linneskåpet. Men det gick bra tillslut.

Nu är teven på och jag har massor med kanaler, vilket känns underbart såhär på kvällarna när man inte har så mycket för sig. Och datorn är ju inte helt fel att ha den heller. Vet inte vad jag skulle göra utan den.

På måndag börjar min första kurs: Psykologin och psykologen. Ska bli otroligt spännande att få komma dit och få information och träffa klassen. Har egentligen inga förväntningar utan jag tar helt enkelt allt som det kommer nu! Känns som att det är det absolut bästa.
Ska försöka få tag på någon snäll själ som kan gå en sväng till skolan med mig imorgon under dagen så jag hittar på måndag! Men det ska nog inte vara så svårt.

Nu ska Linda lösa lite sudoku! Do not disturb.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0