vm-guld till sverige!

Helena Jonsson, från Helgum, vann idag VM-guld i jaktstarten i Sydkorea. Vilken grej! Woohhoooo!

Min helg har varit jättebra på alla sätt, trots att tiden går alltför fort. Nu ska jag snart upp till Umeå igen! Tur att det känns helt okej.
I fredags gjorde vi inte speciellt mycket. När vi vaknade så åkte vi till Långsele och hälsade på Jeanette och Tim som var hemma pga att Tim var sjuk. Alltid lika underbart att träffa sötnosen! Senare åkte vi och handlade mat, för vi hade lovat att göra tacos tills resten av familjen kom hem och det gjorde vi med bravur. Resten av kvällen satt vi mest och slappade och 20 började ju Let's Dance som vi alltid tittar på. Mys mys!

Igår började dagen med att jag och mamma åkte ner på stan! Tänkte försöka hitta en mössa, träningslinne/n och en fin sjal! Hittade bara sjalen och inget annat. Däremot köpte jag lite svart sprayfärg för håret som jag ska använda nästa helg till vår maskerad! Den ser jag fram emot.
När vi kom hem igen så åkte jag och Tobias nästan direkt på affären och handlade vår alla hjärtans dag-mat som vi skulle göra hemma hos honom och bara ha det mysigt. Det blev helstekt fläskfilé med hemmagjorda potatisklyftor + morötter och till det tsatziki! Så jäkla gott!
När vi kände oss nöjda och hade diskat undan så ringde Hasse och vi skjutsade ner honom och Jonte till Långsele för att hämta pizzor. Sånt man ska göra på alla hjärtans dag ;)
Efter det åkte vi hem till mig, ganska lagom till Melodifestivalen! Därhemma var pappa och Magnus nere i källarn och mekade, som vanligt och mamma och Jeanette satt och läste lite tidningar vid matbordet. Tim satt med Andreas och spelade tv-spel! Man kan alltså säga att hela familjen var samlad!
Åt mammas underbara ananaspaj med vaniljglass och sedan började melodifestivalen, som hade det bästa startfältet på lääänge! Äntligen var det värt att sitta och titta på.

Vid halv 2 skjutsade jag hem M, J och T och sedan åkte jag och Tobias ner till stan och hämtade Henke och hans Marita. Sedan körde vi raka vägen till Forsmo och släppte av dom och sen hem igen! Vi var inte hemma i Helgum förrän efter 3. Och trött var jag, som bara den! Vilken kväll.

Nu sitter jag och tittar på tv med Tobias bredvid mig, min älskling. Ska snart åka till Långsele och käka lunch med Karro, hinner knappt träffa henne annars så det ska bli trevligt! Efter det åker vi hem till M & J för att äta palt. Mums! Sedan går min buss 18.10. That's my day!

Ha en bra dag nu <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0