Vilken totalt trist dag!

Ja ni, dagen har varit en kavalkad av tråkiga saker. Vaknade, käkade frukost, la mig i sängen framför teven, satte mig framför datorn, la mig i sängen, satte mig framför datorn, städade undan lite, gick på Ica, la mig i sängen, tittade på film, diskade, gjorde matlåda och nu sitter jag här. Slå ut det där på en hel dag så förstår ni hur ganska så trist det har varit. Men samtidigt är det väl rätt skönt att få vila upp sig.

Nu börjar ju en ny kurs imorgon och det ser jag fram emot. Kl 9.15 ska vi samlas och få en liten introduktion och information om vad det är för kurs! Psykologisk testnings och forskningsmetodik heter kursen iaf! Det tråkiga med allt detta är att jag inte har kunnat köpt böckerna som jag måste ha än, får pengar på onsdag och det finns inte en möjlighet att jag kan köpa böcker nu för 800 kr. Så det får gå bra ändå. Jag hoppas att det är någon som har böcker som jag kan få titta i om jag behöver det.

Kanske ska berätta lite om gårdagen! Egentligen finns det inte så mycket mer att säga än att det var en lyckad kväll! Vi åkte till Anna på Nydala vid 2-tiden, gick och köpte pizza som vi tryckte i oss. (MUMS) Efter det började hela göra-oss-iordning-proceduren. Kan ju säga att det var bra att vi hade x antal timmar på oss, för annars skulle vi aldrig ha hunnit färdigt till kl 7 då vi skulle vara på Gröna villan. Det var smink, kläder, glitterspray, guldfärg och annan rekvisita överallt men tillslut lyckades vi bli våra alldeles egna superhjältar! Silje var SuperBlackout, Anna var SuperFarmer, Petra var SuperNinja och jag och Petra var SuperStars.
Kvällen började bra med en buffé med mat uppdukad. Det fanns pizza, pastasallader, pajer och palt (GOTT). Blev mättare än mättast och sedan fick vi såklart dessert också. Kladdkaka, glass och någon kaka som var så otroligt god som jag inte har någon aning om vad den heter.

Efter maten blev vi uppdelade i 6 olika grupper som fick var sin situation, plats och tid att göra en liten dramatisering av! Många skratt, tro mig. Synd bara att jag hatar allt som heter teater (då menar jag att själv medverka, inte att titta på).
Resten av kvällen blev det mingel och dans. Jag och Frida satt mest och myste vid matbordet med trevliga människor som kom och gick. Blev en lugn kväll, vilket kändes skönt när jag vaknade imorse.

Nu ska jag försöka sova lite, även fast jag har sovit alldeles för länge idag och även någon timme under dagen. Hur ska detta gå? Bra fråga.

Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0