Världens värsta bussresa!

Nu kom jag hem för ungefär 3 tim sen, efter en lång och plågsam bussresa. Åkte från Umeå 15.15 och bara 4 mil utanför Umeå blev det något fel på växellådan och busschauffören visste inte om han kunde fixa den! Efter att ha kört 30 km/h alldeles för länge konstaterade han att det inte gick att åtgärda, utan vi var tvungna att vänta in en extrainsatt buss. Det kunde tydligen ta upp till en timme, SUCK! Och som grädden på moset så visste han inte om våra bussar mot Sollefteå eller Östersund som vi skulle byta till i Ö-vik skulle kunna vänta in oss. Efter ca en halvtimme kom en buss som vi fick byta till, denna buss gick dock en lite annan väg, genom Lögdeå och Ava men tillslut kom vi ut på E4:an igen. Vid 19 kom vi fram till Ö-vik och där fanns ingen buss eller annan transport så långt ögat kunde nå. Vi som trodde att busschaufförerna hade fixat det redan utanför Umeå när dom visste att vi skulle bli försenade men inte det! Så vår nya busschaffis fick ringa och fixa en stor taxi åt oss som skulle vidare, 10 st närmare bestämt. Efter 40 min kom bussen, då var vi ganska less och trötta på att vänta! Men sen gick ju resten av resan bra, var hemma på bara 1 tim och 20 min. Är bra om man tänker på vilket väglag det har varit idag! Chauffören körde som en galning! Orkade inte bry mig eftersom jag bara ville hem. Hoppas det aldrig händer igen! NO NO!

Nu är jag hemma hos älsklingen! Vi var hemma hos mig tidigare ikväll men vi tänkte sova hos han inatt och imorgon ska vi ut med skotern! Ska åka upp till Västby och hälsa på mina svärföräldrar och sen vill Tobias så gärna att jag ska följa med på hans nya älskade skoter. Så jag känner mig lite extra snäll och följer med, trots att skotrar inte är mitt främsta intresse!

"Nettan", vem du än är! Ja, det är jag som bor bredvid Katie :)

Och Carola, ska försöka hinna svänga förbi och säga hej! Sen vill jag såklart se alla nya kläder också!


Godnatt söta ni <3


Kommentarer
Postat av: Carola

håller tummarna för att du ska hinna kika förbi...

2009-02-06 @ 15:09:20
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Nettan

skratt

Jag är Katies faster..., jämnårig med Carola som kommenterat här ovanför.... (det var via henne jag snubblade över din blogg)



Hoppas att du har en härlig helg!

2009-02-07 @ 17:25:36
URL: http://nettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0