no place like home.

Nu är jag tillbaka i Umeå efter en lång bussresa. Gick ändå bra, för jag träffade Frida, Elin och Linn på bussen så vi satt och pratade och då går tiden mycket fortare! Sitter på rummet nu med teven i bakgrunden och ljus tända. Så otroligt skönt att få komma till något som man kan kalla hem när man har suttit på en buss och sedan gått runt i djupsnön och frusit.

Helgen har varit så bra! Uppskattar allt därhemma när man har varit ifrån det ett tag. Familjen, Tobias och all god mat som jag slipper laga själv!
Lördagen började sådär lagomt bra när Tobias tvingade med mig på skotern från Helgum till Långsele. Det är egentligen ingen lång bit att åka men det var -14 ute och jag har verkligen inga bra vinterkläder. Inte för sådan kyla och absolut inte för skoteråkning. Är inte alls så förtjust i att åka! Men snäll som man är så följer man ju med, för sin underbara pojkes skull! Kommer förmodligen dröja ett tag innan jag åker igen!

Mitt på dagen nångång kom Magnus och Tim (Jeanette jobbade) så vi drack lite kaffe och jag fick äntligen mysa med mitt lilla troll! Helt underbart. Dagen flöt på rätt fort och vid 17 hämtade vi upp Jeanette och sedan åt vi middag hemma hos oss. Ris och wok med tsatziki, supergott! Men jag åt alldeles för mycket, som vanligt!
Senare under kvällen tittade vi såklart på Melodifestivalen, som enligt mig överlag var värdelös! Alltså, är det bara jag som tycker att bidragen bara blir sämre och sämre med åren? Visst finns det ett och annat bidrag som är bra, men det är väl sjukt när man tycker om ett enda bidrag av 8!? Alcazar var iaf helt okej och dom enda som var roliga att titta på och som hade en någorlunda stark låt! Och som tur var så gick dom vidare. Hade nog dött annars. Hoppas på att nästa veckas startfält är lite starkare!

Idag har jag faktiskt hunnit med en hel del med tanke på bussresan! Jag och Tobias åkte en sväng till farmor vid 13, mest för att jag ville se henne och bara berätta hur jag har det. Hon är jämt så orolig för allt och alla, så jag ville lugna henne lite och säga att jag faktiskt inte har blivit rånad och misshandlad riktigt än! Efter det åkte vi in på Konsum en sväng och surrade lite skit med Karro. Hann inte umgås med henne i helgen, vilket var jättetrist. Nästa helg blir det bättre, det lovar jag!
Vid 15 åkte vi upp till Västby för att käka middag! Smakade jättebra. Sen fick jag ju träffa mina svärföräldrar och Tobias brorsbarn Amanda. Inte helt fel!

Dagen har med andra ord varit fullspäckad och nu är jag trött och jag har ingen aning om hur jag orkade skriva detta inlägget! Nu är det sängen som gäller.

Imorgon har jag redovisning på andra fallet och jag vet inte riktigt hur det ska gå! Tur att jag har världens absolut bästa arbetsgrupp! 10 ska vi mötas iaf och kl 13 börjar vi. Så vi har lite tid att jobba innan allt börjar.

Godnatt <3


Tobias, kom hit till mig.. Vill inte vara utan dig!

Kommentarer
Postat av: Carola

Jag har utmanat dig i min blogg!

2009-02-09 @ 13:30:05
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0