fall 2

Dagens skoldag har varit riktigt bra, trots att jag har varit så himla trött. Vi började 9.15 med att ta kort till vår klasskullkarta, hoppas jag blev sådär extraordinärt vacker! Det blir man iofs aldrig när man inte får se korten innan, jag blir då alltid missnöjd. Tur att det inte spelar nån roll över huvudtaget! Kl 10.15 började vår fallbeskrivning med Per Fransson. Han tog upp en fall han hade jobbat med för många år sedan då han jobbade på BUP, som handlade om en 17-årig flicka med symptom som tydde på depression. Vår uppgift är att ta reda på varför hon mår så dåligt utifrån informationen vi fått och sedan föreslå behandlingar som kan hjälpa flickan. Intressant fall än en gång som ledde till trevliga diskussioner inom gruppen. Måste säga att vi är experter på att alltid hamna utanför det samtalsämne vi egentligen ska prata om, men det är roligt samtidigt! Min grupp är helt klart fantastisk: Anna, Frida, Silje och jag!

Efter en otroligt rolig lunch med skratt som lockade fram tårar så gick vi mot Beteendevetarhuset för att förbereda oss för intervjun med skolpsykologen! Vi hyrde en diktafon, satte oss och pratade om allt och inget och sedan gick vi till Ålidhem där psykologen höll till. Närmare bestämt på gatan ovanför mig! Klockrent. Det var en jättelyckad intervju och hon tog sig verkligen tid för att svara på alla våra frågor. Vi blev hur nöjda som helst och nu ska vi bara sammanställa all information och försöka fixa en bra muntlig redovisning av det vi fått veta.

Ikväll har jag varit på gymmet, kört bröst, biceps, rygg och mage. Handlat lite, gjort iordning mat och tittat på tv. Fy tusan vad skönt!

Nu ska jag försöka somna i tid, börjar nämligen alldeles för tidigt imorgon!

Och förresten, lovar att jag ska lägga in bilder här uppifrån Umeå snart. Ska få en kamera av min bror nu när jag ska hem i helgen och då ska ni får se hur jag har det här uppe.


Godnatt <3


Miss you sweet T....

Kommentarer
Postat av: Carola

Hoppas jag får träffa dig nu när du kommer hem....

2009-02-05 @ 17:10:20
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Nettan

Åh, är du den Linda som flyttat in bredvid Katie??

..eller är jag helt ute och cyklar?

2009-02-05 @ 19:14:40
URL: http://nettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0