back in umeå!

För exakt ett dygn sen var jag tillbaka i Umeå efter en skön helg hemma! Dock väldigt skönt att vara tillbaka, trivs verkligen bra häruppe. På vägen upp fick jag sällskap av David som åkte från Östersund, så det var inte helt fel! Resan blir så väldigt långtråkig när man inte har någon att prata med!

Min eftermiddag har varit rätt trist om jag ska vara helt ärlig. Kom hem efter 16 någon gång och tog direkt fram dammsugaren och städade rummet. Och inte nog med att jag hatar att städa, vi har även världshistoriens sämsta dammsugare. Den suger inget alls och den låter så jäkla hemskt så den som inte har migrän får det! Fy tusan. Fick lite bråttom där på slutet, så städningen blev väl inte helt perfekt. Min öron höll på avlida, det gick liksom bara inte. Suck!
Kl 17 började min tvättid så jag slängde in tvätt och sedan började jag med maten. Gjorde bara gröt och äggmackor idag, men det var supergott. Resten av kvällen har jag bara sprungit ut och in ur tvättstugan och hängt tvätt. Sådär lagom roligt, men det är alltid skönt att ha alla kläder rena och fräscha. It's worth the trouble!

Imorse började min dag alltför tidigt, som vanligt. Mötte Frida och Silje 7.45 men vi började inte förrän 9.15. Tanken var att vi skulle öva inför vår muntliga redovisning om våra psykologbesök! Körde igenom redovisningen en gång och det gick jättebra. Det blev en lång dag med 12 redovisningar á 15-20 min. Vi hamnade mitt i högen någonstans och det gick som smort. Jag är alltid så himla nervös inför muntliga presentationer, men jag försöker att jobba med mig själv och lära mig att det faktiskt inte är farligt på något sätt. Tror att nervositeten kommer att växa bort under dessa 5 år!

Ikväll är jag verkligen så trött och jag som normalt lägger mig vid 12 ska lägga mig alldeles efter jag har skrivit klart detta inlägg. Vill försöka vara någorlunda pigg imorgon! Det enda vi har imorgon på schemat är en föreläsning om Intersektionella perspektiv på psykologin. Ska bli intressant eftersom förra föreläsningen vi hade med Eva Magnusson var jättebra! Innan den börjar ska vår grupp träffas och göra klart fall 3, ska bli skönt när det är helt klart, för då kan man säga att hela kursen är klar. Pust!

Tittade på Lipstick Jungle tidigare ikväll, vilket jag tycker är en helt underbar serie med så otroligt mycket känsla och bra skådespelerskor! Får mig att tänka på mitt hjärta T. All passion och kärlek. Saknar honom otroligt mycket. <3

Godnatt vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0