ännu en tidig morgon!

Varför kan inte jag vara en morgonmänniska? Jag är trött i precis varenda cell i min kropp och allt känns så jobbigt. Nu ska jag snart ut i -20 graders kyla och jag blir irriterad när jag tänker på det. Önskar jag var som min farmor och andra äldre människor som vaknar kl 6 och är hur pigga som helst. Det skulle hjälpa mig i många lägen! Nu kommer jag gå till skolan och sitta där på vår handledning med vår jätteduktiga handledare Per och bara gäspa och känna mig respektlös! Usch och fy, Linda! Usch och fy.

Gårdagen var en bra dag! Min grupp möttes kl 9 i Beteendevetarhuset och vi jobbade klart med vårt fall. Det tog lite över två timmar men sen var vi riktigt nöjda! Så nu ligger arbetet på vår kursportal Sharepoint och väntar på att bli kritiserat av en annan grupp! Det ska bli otroligt spännande med opponeringen vi ska ha på varandras fall! Får se om vi blir helt sågade!?
13 började andra delen av genus-förläsningarna, nämligen Intersektionella perspektiv på psykologin! Otroligt intessant, tro mig. Uppmanar till diskussion av hög klass! Igår kände jag mig bara alldeles för seg för diskussion så jag försökte bara andas och ta allt med en nypa salt. Ibland orkar jag bara inte sätta mig in i de heta debatterna. Om ni råkar vara intresserade av genus eller intersektionalitet, googla Eva Magnusson eller läs en av hennes böcker.

Igår kväll möttes jag, Frida och Petra vid Ålidhems centrum och sen skulle vi vidare till Silje på Fysikgränd för att fika semlor och kakor. När vi kom dit hade Silje dukat upp med fat och Cola och sen började vi mumsa i oss de goda semlorna samt ballerinakex som Silje hade köpt. Inte helt fel! När vi var klar med det så spelade vi lite poker, med blandat resultat men det var trevligt, var så otroligt längesen jag spelade! Mitt upp i allt började vi prata om olika danser, maskeraden på lördag och spexet på vår sittning den 7/3. Och vi skrattade, skrattade och skrattade lite till. Fy tusan vad vi har roligt tillsammans, det är helt sinnessjukt. Jag bara älskar dessa tjejer!

Nu sitter jag och suckar över min sorgliga trötthet och snart ska jag gå, om närmare bestämt 10 min.

Efter skolan idag ska vi ner på stan och fixa och trixa inför maskeraden! Gud vad jag ser fram emot den. Bilder kommer, men tänker inte avslöja något om vad jag ska vara! Tålamod.

Ha en bra dag nu <3

Kommentarer
Postat av: Carola

JAg har utmanat dig i min bloga

2009-02-20 @ 08:44:34
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0