Imorgon åker jag hem imorgon! De ni.

Känns så skönt att vi snart är klara med skolan innan jul. Tycker allt att det är onödigt att sätta in ett examinerande seminarium den 22 dec men men, har accepterat det nu och är bara nöjd över att det snart är tisdag. Ser dock inte så mycket fram emot seminariet. Litteraturen vi ska läsa är fullkomligt oförståelig, det är ett utdrag ur en bok av Pierre Bourdieu. Handlar om något som kallas "distinktionen" och trots att jag läst kapitlet vet jag inte vad det innebär. Förhoppningsvis kan vi hjälpas åt lite imorgon och klura ut vad tusan det är. Sedan har jag en avhandling jag ska läsa också, men det får bli imorgon kväll. Jag tror det ordnar sig, brukar ha en tendens att göra det. Imorgon ska vi ha något slags filmseminarium och en diskussion på eftermiddagen, får se vad det är för något. Tror det ska handla om normalitet och avvikelse. Kan absolut bli en intressant dag!

Vi ska även planera lite inför insparken och våra fadderveckor. Nu när vi kommer tillbaka ska vi få fadderbarn, dvs de som börjar termin 1 nu i januari. Det ska bli så roligt, men jag kan inte förstå att det var ett år sedan jag stod där, nervös och ny. Förväntansfull och pirrig, utan att ha någon aning om vad som skulle hända. Och tänk vad bra det blev. Min klass är underbar och jag trivs så fruktansvärt bra. Det känns så skönt att få kunna förmedla det till dom som börjar nu och som känner sig oroliga eller nervösa. Det kommer bli toppen!

Måste bara berätta att middagen hos Sandra igår blev så lyckad. Vi gjorde trerätters middag med toast och tonfiskröra till förrätt, lax och örtrostad potatis till varmrätt och äppelpaj med vaniljvisp till efterrätt. Helt underbart! Efteråt förflyttade vi oss till vardagsrummet och spelade lite Singstar. Sedan började Stardust, så vi kikade på den och sjöng i pauserna. Det var en riktig myskväll, vilket det iofs alltid är hos vår Sandra.

Nu ska jag göra mig iordning för sängen och sen ska jag försöka sova! Får se hur bra det kommer gå dock.

Sovgott <3


Från klassfesten hos Micke och Klas i fredags. Från vänster: Sandra, Frida, Moses, Johanna, Petra, jag, Sandra, Frida, jag, Klas, Marta, jag, Frida och Micke.

Kommentarer
Postat av: Carola

Vill önska dig en riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!

2009-12-22 @ 19:11:03
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0