middagsgäster

Dagen idag har varit bra! Vi sov alldeles för länge, vilket inte är så vanligt när jag sover hos Tobias, eftersom han inte vill "sova bort hela dan". Det är standard! Aldrig kan man sova utan att han ska ställa väckarklockan, tror dock han gjorde det imorse också men då råka han väl stänga av den ;)

När vi hade vaknat till lite åkte vi mot Långsele, hem till mig och satte på lite kaffe. När vi hade druckit det och surrat lite med farmor som var här och grejade så åkte Tobias bort till Bergs Golv och pratade med dom om jobb och om det finns någon möjlighet att få börja som lärling där. Hoppas dom hör av sig till veckan med ett positivt besked! Medan han försvann ett tag så passade jag på att dammsuga och torka alla golv på nedervåningen. Hade lovat mamma och det kändes som att jag ändå inte hade något att göra medan hon jobbar hela dagarna, så det är inte mer än rätt att jag hjälper till med sånt. Och hon ville att det skulle vara städat och fräscht eftersom Tobias föräldrar skulle komma på middag! Efter jag hade städat så hackade jag upp lite kyckling för att underlätta för pappa sen med matlagningen, så man skulle kunna säga att det har varit en produktiv dag! Känner mig duktig.

Vid 18-tiden dök Inken och Baltzar upp och vi bjöd på förrätt i form av rostade franskor med tonfiskröra, varmrätten bestod av ris och kycklinggryta och sist men inte minst fick dom hemmagjord vaniljglass med bär! En riktigt lyckad middag!

Ikväll kollade jag även på Kristallen 2009 på svt1. Min kära vän Kristoffer var med i dramaserien De halvt dolda, som vann priset för Bästa dramaprogram! Blev så himla glad och stolt! GRATTIS!!

Nu ligger Tobias här och är halvt döende, så det är bäst jag stänger av datorn så han får sova! Och jag också för den delen!

Imorgon blir det packning, tvättning och kräftskiva med familjen, Jeanette, Magnus och söta Tim. Sista kvällen med gänget innan Umeå. Mys!

Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0