hej igen kära blogg!

Jag ber om ursäkt för sjukt dålig uppdatering! Sedan jag kom hem vid 23 i lördags har min energi inte varit på topp och jag har bara känt mig för trött för att orka blogga. Egentligen orkar jag väl inte nu heller, men känner att jag vill skriva lite om resan.

Tänker inte vara alltför långdragen! Kort sagt så har vi haft en bra resa. Vi har haft bra väder, sol varje dag och det blåste på bra också så det blev nästan aldrig för varmt. Hotellet var toppenmysigt, fräscht överallt, bra service och fina hotellrum. Poolområdet och poolen var liten men då var även hotellet litet. Det var ofta inte fler än 10 personer som låg där varje dag. Rätt skönt om man vill ha lugn och ro och bara slappna av! Stränderna var bra, men måste erkänna att jag kanske hade för höga förväntningar på dom. Kan vara för att stränderna på Cypern var underbara. Men, vattnet var otroligt vackert och det är ju något med havet som bara är helt fantastiskt! Nu kommer vi till den mysiga huvudstaden Chora (Naxos stad). En jättegammal stad, där allt är bevarat sedan förr i tiden. Eftersom Naxos inte är ekonomiskt beroende av turismen så har dom inte anpassat staden efter turisterna, därför ser allt ut precis som det alltid har gjort. Trånga gränder, vita stenhus överallt och hela staden var byggd upp på ett berg och på toppen låg en fästing/borg som förmodligen stått där i många många år. Hamnpromenaden i huvudstaden var toppen, speciellt på kvällarna då det var mörkt med massa lampor tända överallt. Och jag kanske borde nämna den grekiska maten som var så god! Vi åt tzatsiki varje dag, och varierade sen mellan kyckling, fläskfile, oxfile, sallader, pasta & pizza. Och självklart drack vi massor med öl, det blev mest Amstel, som var ett jättebra öl enligt mig. Testade även det inhemska ölet Mythos som var helt okej! På kvällarna gick vi ut och myste på pubar i närheten av hotellet, tråkiga jag drack oftast cappuccino, medan Tobias höll sig till ölen! Någon dag drack han dock Irish Coffee och jag provade bland annat Frozen Chocolate, otroligt gott!

Mer än såhär tänker jag inte skriva, antar att dom som står mig närmast kommer att få höra hela historien från mig personligen men detta var iaf en liten kortfattad historia om vår resa. Har säkert glömt massor som jag egentligen hade velat berätta men om jag kommer på något skriver jag det senare. Nu vill ni säkert se lite bilder men kan bara hänvisa till Facebook! Är det någon läsare som inte har det, skriv en kommentar så fixar jag fram några fina bilder!



Idag har jag iaf klippt mig hos kära Karin på Klipp't. Min alldeles egna frisör som vet precis vad jag vill, och som alltid gör mig supersnygg! Kommer aldrig att gå till någon annan! Klippte iaf av det rätt mycket denna gång. Ville ha rätt kort bak i nacken och lite längre fram, till skillnad från sist då jag klippte kort, men jämnkort överallt. Så jag är så nöjd och jag lovar att lägga ut en bild så fort jag fått till någon bra!

På söndag åker jag upp till Umeå igen, känns så himla bra. Saknar mina fina vänner däruppe och jag vill även komma igång med plugget igen! Det som ligger framför mig nu är biologisk psykologi, tydligen något som ska vara svårt och otroligt mycket att komma ihåg men jag är redo att ta mig an det! I have the motivation right now, let's hope I don't lose it!

Nu ska jag nog fundera på sängen! Är trött, känns som att hemresan tog kål på mig helt och jag borde väl ha återhämtat mig nu? Aja, det blir nog bra.

Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0