Mys med Tobias på Naxos.

Ni får ursäkta mig för dålig uppdatering. Jag är kass på att blogga när jag är hemma, är mycket annat jag hellre gör. Dagarna här hemma har varit jättebra, har haft saker för oss hela tiden känns det som även fast vi inte alls försöker planera upp alla dagar.

Här kommer en kortfattad sammanfattningen av helgen:


Fredag!
Åkte hem i fredags mitt på dagen för att överraska Tobias och mamma. Jag skulle egentligen komma hem på tisdag, alltså idag. Pratade med pappa som skulle hämta upp mamma på jobbet på fredag eftermiddag och han kom och hämtade mig på busstationen, sen skjutsade jag upp honom på jobbet igen, tog bilen och ställde mig inne i entrén till mammas jobb och väntade. Hon blev överlycklig, frågade vad tusan jag gjorde hemma nu och gav mig världens största kram!

Vi åkte hemåt och när jag kom hem ringde jag Tobias (som inte hade en blekaste aning om att jag var hemma, utan trodde att jag hade haft lektioner till kl 17 och att det var därför ja ringde så sent). Han hade precis kommit hem då, eftersom han hade följt med Magnus och Jeanette till fjällen och då trodde jag att han skulle vara hemma resten av kvällen så jag kunde åka till honom direkt och överraska honom. Men den jäkeln började surra om att han skulle upp till pappa och hämta en släpvagn för att köra upp skotern till Västby. Suck! Och jag kunde ju inte säga så mycket så jag frågade bara lite diskret när han skulle komma hem och han sa att de nog skulle ta nån timme.

Efter en timme ringde han och sa att han inte alls skulle hem direkt, utan han skulle upp till några kompisar till sina föräldrar och käka middag. JAHA, tyckte jag, din sega apa. Men det var bara att vänta!

Strax före 20 ringde han och var på väg hem och då äntligen kunde jag åka! Jag var alldeles pirrig i magen, fråga mig inte varför, berodde nog mest på all väntan och jag ville så gärna se hur han skulle reagera. Om han skulle bli helt tokig och skutta omkring eller om han bara skulle stå där helt stum. Kom fram, gick till dörren och knackade på. Hörde tunga steg inifrån och han öppnade dörren. Den blicken kommer jag inte att glömma i första taget, det var en blick som sa "Drömmer jag nu, eller vem är du?" Han såg helt förvirrad ut och sen sa han: "Vad gör du hääär?" och tårarna började spruta. Han var helt chockad. Och när han blev så glad blev jag helt skakig i hela kroppen och det var verkligen ett känslosamt ögonblick! Det måste jag göra om. Älskar dig gubben <3

Lördag!
På lördagen hände inte speciellt mycket, vi åkte upp till Tobias föräldrar en sväng och senare på dagen åkte vi hem till mig. Och där var lilla söta Tim, Magnus och Jeanette. Pappa gjorde jättegod kasslergratäng och sen käkade vi allihopa och hade en lugn hemmakväll.



Söndag!
Sov hemma på lördag och på söndag mitt på dagen åkte jag mot Helgum och vid 13 gick jag och Tobias bort till Tommie och Carola. Carola hade Rabdido-visning och då är jag en stammis. Speciellt nu när jag råkade vara hemma! Fanns massor med fint, det tråkiga är ju att jag inte är gjord av pengar just nu. Hittade däremot en klänning till lilla Etna som jag köpte.

Vid 16 gick vi därifrån direkt till bilen. Vi var bjuden på middag hos M & J kl halv 5. Vi gick supergod kalops! Efter maten satt jag och tittade på Playhouse Disney med Tim. Han är så söt!

När vi hade tackat för maten och sagt hejdå åkte vi ner till stan och Videoteket och hyrde två filmer, köpte lite godis och åkte hem till Helgum. Det blev myskväll för hela slanten. Film och gotta, bättre kan det inte bli!

Måndag!
Igår åkte vi ner till Patrik och Annelie och lilla Etna! Fick kaffe och diverse godbitar som vanligt. Lämnade min fina klänning till Etna, som hon kommer bli såå söt i! Pratade massor om resor till Grekland, eftersom dom precis hade bokat en resa till Samos och vi skulle boka imorgon (läs: idag). Dom gav oss lite tips och Annelie hade en hel samling med tidningsurklipp om dom grekiska öarna! Himla trevligt. Sen hann jag ju mysa en massa med Etna också, som har blivit så stor!


Etna, den lilla sötnosen!

Tisdag!
Dagen har varit superbra! Tobias åkte ner till stan tidigt imorse, han skulle till naprapaten och sen på arbetsförmedlingen. Jag sov lite längre och sen åkte jag hem till Långsele, gjorde mig iordning och vid halv 13 kom Tobias och hämtade upp mig. Vi åkte raka vägen till Sundsvall för att boka en utlandsresa. Vi var framme kring halv 15 och gick till Resias kontor i Birsta City. Där stod vi i säkert en timme och kunde inte bestämma oss alls. Vi gick från att vilja åka till Kreta, till Rhodos, till Makrigialos, till Lefkas men slutligen bestämde vi oss för Naxos.

Det verkar vara en helt underbar ö med Greklands absolut bästa stränder. Lagomt lugnt och litet hotell, 60 m till havet och bara en halvmil till Naxos stad där det finns lite mer liv och barer. Det ska bli så otroligt skönt! Vi åker den 8 aug och kommer hem den 22 aug. 2 veckor tillsammans på en superfin ö, vad mer kan man begära? Ska vara så brun och fin när jag kommer hem.
http://www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Naxos/Agia+Anna+x+Agios+Prokopios/Hotel+and+Apartments/Katerina.htm?Search=True



Ikväll har jag även hunnit träffa fina Kristoffer, alldeles för kort tid men absolut bättre än ingenting! Han åker hem imorgon och sen ses vi inte förrän till sommaren! Och du vännen, jag håller tummarna!

Nu sitter jag här och bloggar i evigheter och Tobias spelar Guitar Hero. Tror han blev less på mitt bloggande. Imorgon ska jag ner till stan vid halv 9, ska klippa mig äntligen. Välbehövligt. Hoppas bara jag blir sådär nöjd som jag brukar bli, man vet som aldrig.

Godnatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0